صارمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

۷۷ درصد از منطقه ۱۶ بلااستفاده است/ لزوم حرکت به سما صنایع نوآور

معاون شهردار تهران بیان کرد: منطقه ۱۶ حدود ۷۷ درصد آن بلااستفاده است و باید برای آن فکری کرد.

حمیدرضا صارمی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در هجدهمین شنبه افتخار و افتتاح فاز نخست موزه سیمان کارخانه تاریخی ری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کارخانه به عنوان یکی ازقدیمی‌ترین کارخانه‌ها است، سال گذشته بود که بحث سیمان ری مطرح شد و مقرر شد به صنایع نواور تبدیل شود.

وی ادامه داد: این مجموعه ۷۰۰ میلیارد تومان ارزش داردو شهرداری هم ۲۵ میلیارد تومان به صورت نقدی هزینه کرده است، در فضا‌های قدمی شهر تهران که دارای هویت تاریخی ایرانی اسلامی هستند با چالش مواجه هستند.

معاون شهردار تهران بیان کرد: در منطقه ۱۶ حدود ۷۷ درصد آن بلااستفاده است و باید برای آن فکر کرد و باید به سمت صنایع نوآور برویم، دسترسی این مرکز به اتوبان و مترو بی نظیر است همچنین کارخانه سیمان ری را دولت به عنوان یک میراث صنعتی ثبت کرده است.

صارمی گفت: این مرکز بار فرهنگی هم دارد و تجربه موفق برای کل کشور است.

گفتنی‌ست از سیمان این کارخانه در ساخت بنا‌ها و زیرساخت‌های مهمی همچون ساختمان وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، تئاترشهر، مخابرات ایران و موزه هنر‌های معاصر استفاده شده است.

تاریخ، وسعت و عظمت کارخانه، بنا‌ها و فضا‌های متعدد و متنوع آن، تجهیزات صنعتی جالب توجه و قرارگیری در جوار آثار شاخص تاریخی و طبیعی، در کهن‌ترین محدوده استان تهران، از جمله دلایلی است که سبب شده تا این مجموعه ظرفیت بالایی برای نقش پذیری در سطح شهری و حتی ملی را دارا باشد. در همین راستا به پیشنهاد شهرداری تهران، هیات وزیران در جلسه‌ای در سال ۱۳۹۷ طی مصوبه‌ای حق استفاده از کارخانه سیمان ری را، با هدف مرمت، بازسازی و تبدیل آن به موزه صنعت سیمان و مجموعه گردشگری با کاربری‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای مدت ۳۰ سال به شهرداری تهران واگذار کرد و بر این اساس شهرداری تهران در سال ۱۳۹۸ مرمت و باز آفرینی این مجموعه را به سازمان نوسازی شهر تهران سپرد.

احداث مخزن ژنوممریان، پارک کوهسار (منطقه ۵)، احداث مسیر پیاده‌رو خیابان بیمه سوم منطقه ۵، احداث آمفی تئاتر روباز پارک الهام (منطقه ۵)، احداث مخزن ذخیره آب در بوستان آیینه (منطقه ۱۰)‌عملیات احداث پیاده‌رو خیابان میعاد شمالی (منطقه ۱۹)، بهسازی مجموعه شهر ورزشی برای برگزاری مراسمات آیینی (منطقه ۱۹) و احداث خیابان شهید رحیمی شامل زیرسازی، پیاده‌روسازی و آسفالت) منطقه ۲۰) ۷ پروژه عمرانی هستند که در هجدهمین شنبه امید و افتخار که از طریق ارتباط تصویری به بهره‌برداری رسیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار