کردستان فردا میزبان هشت شهید گمنام است

پیکر مطهر هشت شهید گرانقدر همزمان با ایام سوگواری و شهادت حضرت زهرا (س)، در استان تشییع و خاکسپاری می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: پیکر مطهر این شهدا فردا، دوشنبه پنجم دی وارد استان می‌شود و مسئولان ساعت ۱۵ از یادگاران گمنام دوران دفاع مقدس در محل ورودی سنندج از سمت کامیاران استقبال می‌کنند.

سردار ذبیح‌الله مالکی افزود: مراسم عمومی شب وداع با شهدا فردا شب بعد از نماز مغرب و عشار در مهدیه سنندج برگزار می‌شود که مردم می‌توانند در این محفل معنوی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه تشییع پیکر مطهر این شهدا از ساعت ۹:۳۰ صبح سه‌شنبه از میدان آزادی تا انقلاب سنندج برگزار می‌شود، اضافه کرد: پیکر مطهر سه شهید پس از تشییع در شهرستان قروه در محوطه حوزه علمیه امام صادق (ع)، پارک رضوان قروه و شهر مالوجه به خاک سپرده می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان افزود: پیکر پاک ۲ شهید هم در حسن آباد یاسوکند و پیرتاج بیجار تشییع و خاکسپاری می‌شود و پیکر یک شهید دیگر نیر در محوطه ارتش مریوان به خاک سپرده خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیکر مطهر ۲ شهید گمنام هم در محوطه استانداری و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در سنندج تدفین می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از شهروندان دعوت کرد در مراسم وداع و تشییع این شهدای گرانقدر حضور یافته و در ترویج فرهنگ زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا سهیم باشند.

پیکر پاک و مطهر ۱۱۱ شهید دوران دفاع مقدس ۱۷ آذر امسال در میان استقبال باشکوه مردم آبادان و خرمشهر، از طریق آبراه اروندرود وارد میهن شد.

پیکر پاک این شهیدان والامقام در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در محدوده استان‌های میسان و بصره در جنوب شرق عراق کشف و از طریق آبراه بین المللی اروند و از طریق بندر آبادان وارد کشور شد.

 این شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای۵، بیت‌المقدس۷ و تک‌های دشمن در سال ۶۷ بوده است که بتازگی تفحص شده اند.

در حال حاضر ۳۹ شهید گمنام در ۱۵ یادمان کردستان آرمیده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.