اجرای ۱۵ طرح پیشران تولیدی و صنعتی در استان اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ۱۵ طرح پیشران تولیدی و صنعتی با اشتغال‌زایی ۱۲ هزار نفر در این استان در دست اجرا است.

داود شایقی با اشاره به قابلیت‌های استان اردبیل در بخش صنعت و معدن گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی این قابلیت‌ها منجر به توسعه و رونق تولید و اشتغال در استان می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ضرورت تأمین منابع مالی برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها را یادآور شد و می گوید: در بخش صنعت به ویژه صنایع تبدیلی و تکمیلی، طرح‌های خوبی در حال اجرا است که نیازمند تامین اعتبار لازم است.

به گفته او، استان اردبیل به قطب تولید شیرآلات، ام.دی.اف، لاستیک، رزین و همچنین محصولات پلاستیکی تبدیل شده که در تقویت و حمایت از سرمایه‌گذاران جدید می‌تواند فرصت‌های اشتغال خوبی را ایجاد کند.

شایقی به قابلیت‌های بخش معدن در استان اشاره کرد و گفت: هم در شمال استان و هم جنوب طرح‌های معدنی متنوع در قالب پهنه‌های معدنی در حال اجرا است که تکمیل آن می‌تواند فرصت‌های اشتغالی را برای متخصصان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به وجود آورد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه لازمه تحقق اشتغال، تقویت جبهه تولید در ابعاد مختلف است، می گوید: اگر برنامه‌ریزی دقیقی در ارتقای تولید بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری صورت بگیرد به راحتی می‌توان در سال‌های آینده به افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری امیدوار بود.

او ضرورت دستیابی به اشتغال ۳۵ هزار نفری را در استان با فعال کردن ظرفیت‌های مغفول مانده بخش کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و خدمات را یادآور شد و گفت: در بخش کشاورزی با تکمیل و راه‌اندازی طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین به راحتی می‌توان برای ۱۷ هزار نفر اشتغال مولد ایجاد کرد.

شایقی در ادامه می گوید: برای تکمیل این طرح پیشنهاد شده تا سازمان برنامه و بودجه در کنار وزارت نیرو و جهاد کشاورزی چهل هزار میلیارد ریال اعتبار را تأمین کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.