مسمومیت ۱۲ نفر در زنجان بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان، از مسمومیت ۱۲ نفر در زنجان بر اثر استنشاق مونوکسید کربن طی یک هفته گذشته خبر داد.

داریوش تقی‌لو  رئیس  مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه با فرا رسیدن فصل سرما شاهد بروز اتفاقاتی نظیر مسمومیت به واسطه استنشاق گاز هستیم، اظهار کرد: در همین راستا و طی یک هفته گذشته شاهد مسمومیت ۱۲ نفر در زنجان به دلیل استنشاق گار مونوکسید کربن بودیم.

وی با یادآوری اینکه خوشبختانه این حوادث به خاطر اقدامات درمانی بموقع اورژانس زنجان هیچ‌گونه تلفات جانی به دنبال نداشت، افزود: ۵ نفر از حادثه‌دیدگان یک هفته اخیر در زمینه مسمومیت با مونوکسید کربن مربوط به شهرستان خرم‌دره بود که به دلیل مسدود بودن دودکش بخاری این حادثه رخ داده اما با توجه به انتقال بموقع حادثه‌دیدگان به مرکز درمانی، تلفات جانی به همراه نداشت.

این مسئول با اشاره به اینکه در شهر قیدار نیز شاهد مسمومیت دختر ۹ ساله بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن به خاطر نشتی دودکش بخاری بودیم، تصریح کرد: همچنین طی چند روز گذشته شاهد گاز گرفتگی چند تن از شهروندان زنجانی به واسطه استنشاق مونوکسید کربن بودیم که این اتفاق نیز تلفات جانی در بر نداشت و حادثه‌دیدگان بموقع به مرکز درمانی ولیعصر (عج) زنجان منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی استان با تاکید بر اینکه هم‌استانی‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که هنگام استفاده از وسایل گرمایشی، حتماً به نکات ایمنی توجه داشته باشند، ادامه داد: یکی از موارد ضروری به هنگام استفاده از این وسایل، چک کردن خروجی گاز مونوکسید کربن که گازی سمی و بدون نشانه است، بوده و این کار باعث می‌شود تا شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.