رییس فدراسیون تکواندو:

۱۰ درصد از بودجه فدراسیون تکواندو اختصاص یافته است

رییس فدراسیون تکواندو گفت: از ۲۰ میلیاردتومانی که مجلس برای برخی فدراسیون‌ها همچون تکواندو درنظر گرفته است، تنها ۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

هادی ساعی در حاشیه برگزاری مسابقات تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی کشور به میزبانی همدان در جمع خبرنگاران افزود: برخی به یه ویژه شخصی که اکنون نیز دارای مسئولیت در وزارت ورزش و جوانان است و توقع کمک و حمایت بیشتری از وی داشتیم اما بر خلاف انتظار، به دنبال لطمه زدن و ایجاد حاشیه برای فدراسیون و این رشته پرافتخار است.

او گفت: توقع داشتیم این مسئول که از بدنه تکواندو به حوزه وزارت ورزش رفته، بیشتر به ما توجه کند اما به نظر می رسد به یک مانع جدی این ورزش تبدیل شده است.

رییس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه تعارفی با افرادی که به تکواندو لطمه می‌زنند، ندارم ، گفت: خیلی شفاف می‌گویم که برخی افراد در وزارت ورزش نمی خواهند تکواندو پیشرفت کند و سدی محکم برابر ورزشکاران و فدراسیون شده اند.

ساعی ادامه داد: ۱۰ ماه از حضورم در راس فدراسیون تکواندو سپری می‌شود و در این مدت یکبار هم فرصت ایجاد نشده که وزیر را ملاقات کنم و در حالی که می توانستیم با گفت وگو و دیدار با مقامات وزارتخانه بسیاری از مشکلاتمان را حل کنیم.

او با بیان اینکه در این ۱۰ ماه هنوز تفاهم نامه بودجه بین فدراسیون و وزارت ورزش نیز منعقد نشده است، افزود: هفته پیش وزارت ورزش از ما برای امضای این تفاهم نامه دعوت کرد و به دنبال اختصاص تنها ۲ میلیاردتومان بودجه برای فدراسیون بود و این در حالی است که بیش از ۱۵ رویداد اعزام داشته‌ایم و بالای ۴۰ میلیاردتومان هم هزینه کرده‌ایم.

رییس فدراسیون تکواندو افزود: توقع این بود که دوستان به تکواندو توجه بیشتری داشته باشند چرا که سال قبل نزدیک به ۱۲ میلیاردتومان بودجه داشته‌اند و هیچ رویدادی به جز المپیک و یک تورنمنت قبل از المپیک نداشتند و تمام این هزینه‌ها نیز توسط کمیته ملی المپیک پرداخت شده است.

ساعی با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در تکواندو کشور هم گفت: در این مدت ۱۰ ماهه اخیر افتخارات ارزشمندی را خانواده تکواندو به خصوص بانوان، نونهالان و نوجوانان به دست آوردند و در بزرگسالان نیز به نسبت دوره قبل نتایج خوبی کسب کرده‌ایم.

او دلیل مهم در موفقیت‌های روزافزون تکواندو را بازگشت افراد صاحب نظر و نخبه‌های این ورزش به فدراسیون دانست و افزود: افرادی که به نوعی از تکواندو قهر کرده بودند، به خانه بازگشتند و به دنبال این هستیم تا در مسابقات جهانی پیش رو جایگاه بهتری را کسب کنیم.

رییس فدراسیون تکواندو با تمجید از برگزاری مسابقات تکواندو در سطح دانشگاهی نیز گفت: باید به ورزش دانشجویی و دانش آموزی توجه بیشتری داشته باشیم هرچند متاسفانه به این ۲ حوزه به نسبت سایر کشورهای صاحب نام عقب هستیم و توجه لازم داده نمی‌شود.

ساعی افزود: امروز می‌بینیم که دانشجویان مستعد در تیم‌های ملی ما حضور دارند و معتقدم دانشگاه جزو تیم‌هایی بوده که در مسابقات تکواندو حضور موفق داشته و نیازمند توجه هرچه بیشتر است.

منبع:ایرنا

برچسب ها: ورزش ، تکواندو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.