برگزاری ساعت صفر و آژیر زلزله در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه یکی از مواردی که به ایمنی در برابر زلزله کمک می‌کند را آمادگی بیش از ۳۰ دستگاه عضو مدیریت بحران اعلام کرد و گفت : برای ارتقای این آمادگی ۲۰ تا ۲۵ برنامه مهم را در اولویت کاری قرار دادیم که چند مورد آن شاخص است.

یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از این برنامه‌ها برگزاری "ساعت صفر" است، گفت : ساعت صفر با یک پیش فرض انجام می‌شود و مدیران دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران بدون آنکه از قبل در جریان باشند برای یک بحران احتمالی فراخوانده می‌شوند تا میزان آمادگی آنها برای پاسخ به بحران مشخص شود.

وی افزود: بنا داریم ساعت صفر را بزودی در کرمانشاه برگزار کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای افزایش آمادگی در برابر زلزله در دستورکار قرار دارد را به صدا درآوردن "آژیر زلزله" در کرمانشاه اعلام کرد و گفت: در این برنامه نیز بدون اطلاع قبلی آژیر زلزله خصوصا در بافت فرسوده به صدا در می‌آید تا هم آمادگی مردم و هم آمادگی دستگاه‌های ستاد بحران سنجیده شود که در این بخش مهمترین نکته آماده کردن مردم و ایجاد حساسیت در آنها است.

یگانه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که باید اجرا شود پلاک‌گذاری و معرفی "مکان امن" در شهر کرمانشاه است که از گذشته توسط شهرداری شناسایی شده و اکنون باید با نصب تابلو و نشانه‌گذاری به مردم معرفی شوند که این کار نیز با همکاری شهرداری در دست اقدام است.

وی مکان امن را نقطه‌ای دانست که در شرایط بحران مانند زلزله محلی برای تجمع ایمن مردم خواهد بود تا دستگاه‌های عضو ستاد بحران بتوانند در آن نقطه خدمات مناسبی ارائه دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه اماکن امن باید پلاک گذاری شده و به مردم معرفی شوند، اظهار کرد: پارک‌ها خصوصا پارک‌های شرقی، غربی و پارک شاهد، میادین و... از بهترین نقاط برای ایجاد اماکن امن هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار