سجادی: پاداش معوقه ورزشکاران تا پایان امسال پرداخت می‌شود

وزیر ورزش و جوانان در پایان نشست ستادی بازی‌های آسیایی از پرداخت معوقات پاداش‌ها تا پایان سال به شرط تامین منابع خبر داد.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مورد پاداش قهرمانی ورزشکاران گفت: پاداش دریافت مدال ورزشکاران شیرین است و خود ما هم در زمانی که ورزش می کردیم این پاداش ها اگر چه مبلغ زیادی نبود اما دریافت آن شیرین بود و یک حمایت مادی و معنوی را برای ورزشکاران به همراه دارد.

هر سکه پاداش معادل 5 میلیون تومان است

وزیر ورزش گفت: در رابطه با پاداش های ورزشکاران و قهرمانان در رقابت های آسیایی و المپیک آییین نامه ای تدوین شده است و در آن حتی رشته هایی مثل کوهنوردی هم معادل سازی شده است یعنی اگر از ارتفاع شاخصی عبور کرده باشند معادل قهرمانی در آسیا پاداش می گیرند. پیش از این واحد دریافت پاداش سکه بود اما بعد از نوسانات سکه این واحد معادل سازی شد و به جای هر سکه، 50 میلیون ریال پول دریافت خواهند کرد به عنوان مثال اگر ورزشکاری 100 سکه امتیاز داشت باید در واحد 5 میلیون تومان به عنوان هر سکه به وی پرداخت می شد.

تا پایان سال پاداش های معوقه را پرداخت می کنیم

وی ادامه داد:این رقم های برای رقابت های بین المللی مثل بازی های آسیایی و المپیک طبق جدول محاسبه می شود و ورزش های انفرادی و تیمی هر کدام طبق جدول پاداش خواهند گرفت و این موضوع باعث می شود ورزشکاران با روحیه بهتری در مسابقات و اردو ها شرکت کنند.

سجادی افزود: تصمیم داریم تا پایان سال پاداش های معوقه ورزشکاران را به شرط تامین منابع پرداخت کنیم چرا که ورزشکاران ما برای حضور در بازی های آسیایی و المپیک باید از لحاظ روحی و روانی آماده باشند ما باید مسابقات و اردو های زیادی را در رشته های مختلف  تا قبل از شروع این رقابت ها داشته باشیم و حفظ روحیه ورزشکاران برای ما مهم است.

دیدگاه دولت حضور موفق ورزش در رقابت ها بین المللی است

سجادی در مورد رویکرد دولت در مورد ورزش گفت: خوشبختانه تاکید رئیس جمهور محترم و مجموعه دولت دادن انگیزه و نفس تازه به ورزش است و نیت دولت حضور موفق ورزشکاران در رقابت های ورزشی است و معتقدند برای ورزش باید بهترین اتفاقات رقم بخورد .

10 فدراسیون قطعا به بازی های آسیایی اعزامی می شود 

وی ادامه داد: اعزام رشته ها به بازی های آسیایی در حال بررسی است ما 3 دسته ورزش داریم که گروه 1 فدراسیون های 10 گانه ای هستند که حتما  به این رقابت ها اعزامی می شوند  و گروه دوم شانس بیشتری دارند گروه سوم از ش انس کمتری برای اعزام برخوردارند و البته این موضوع را به کمیته ملی المپیک سپردیم و در ستاد مصوب شد که کمیته های تخصصی در مورد این رشته ها بر حسب شانس مدال آوری تصمیم بگیرند البته تاکنون هم 4 کمیته تخصصی بررسی ها را برای این جلسه ستاد هماهنگی انجام داده اند  این روال ادامه دارد و در این بررسی ها روسای فدراسیون ها و دبیران کل آنها حضور دارند و موضوعات از همه زوایا بررسی می شود و نظر خود را به ستاد بازی های آسیایی اعلام خواهند کرد.

در ورزش پیش بینی مدال آوری صحیح نیست

وی افزود:  در کمیته های تخصصی فدراسیون ها پیش بینی خود را از مدال آوری انجام می دهند هر چند پیش بینی صحیح نیست  اما در ورزش نمی توان ادعای قطعی کرد ولی برآورد بر حسب پیش بینی صورت می گیرد. اتفاقات غیر منتظره در ورزش وجود دارد شانس مدال فدراسیون ها بررسی می شود شما ببینیند در جام تیمی قهرمان جهان شد که بازی اول را باخت و این تنوع و زیبایی های ورزش است.

تلاش می کنیم در زمان مقرر انتخابات فدراسیون ها برگزار شود

سجادی در مورد برگزاری مجامع انتخاباتی برخی فدراسیون‌های ورزشی گفت: برخی از فدراسیون‌ها در پایان دوره ۴ ساله در نوبت تغییر رئیس هستند و ما سعی می‌کنیم این‌ها در زمان مقرر انتخابات خود را برگزار کنند، اما اگر به دوره سرپرستی رسید باید این دوره کوتاه باشد. من معتقدم سرپرست‌ها نمی‌توانند در دوره حضورشان تاثیر زیادی بگذارند چرا که می‌دانند موقت هستند و برخی همکارانشان در فدراسیون‌ها به دلیل موقت بودن آن‌ها همکاری لازم را ندارند هرچند که معتقدم تمامی ارکان فدراسیون باید فکر کنند که به عنوان رئیس در این فدر اسیون حضور دارند تا خللی در برنامه‌های فدراسیون‌ها ایجاد نشود.

باید مشکل کمبود تجهیزات فدراسیون ها را حل کنیم

سجادی افزود: در دوره سرپرستی هم از همکاران مان در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می‌خواهیم به اوضاع فدراسیون‌ها رسیدگی کنند و تجهیزات مورد نیاز را برای آن‌ها فراهم نمایند مثلا رشته‌های رو به رشدی داریم مثل قایقرانی وزنه برداری و تیراندازی که می‌دانم نیاز به تجهیزات دارند و به طور تخصصی این موضوع را جویا شدیم مثلا وزنه برداری هالتر‌های استاندارد می‌خواهد تا آسیب دیدگی ورزشکاران جلوگیری کند و خوشبختانه با همکاری نزدیک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تمامی مشکلات رصد می‌شود و این همکاری بین دو ارگان ورزشی اتفاقات خوبی را رقم زده و باعث حل مشکل فدراسیون‌ها می‌شود و من می‌خواهم که این حمایت دوجانبه از فدراسیون‌ها کماکان ادامه داشته باشد.

سرپرستی در فدراسیون های ایجاد بی انگیزگی می کند

سجادی در مورد حضور سرپرست‌ها در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی گفت: در اساسنامه حضور سرپرست‌ها در انتخابات منعی ندارد و این بی انگیزگی را برای سرپرست بوجود می‌آورد و امیدوارم همان طور که انتخابات کمیته ملی المپیک را در نهایت اخلاق مداری و سلامت برگزار کردیم با رفتار و نگاهمان بی طرفی را نشان دهیم و انتخابات فدراسیون‌ها اصلح برگزار شود من به عنوان مسئول ورزش کشور یک مورد هم سراغ ندارم که در مورد انتخابات اعتراضی داشته باشیم حتی در مورد انتخابات اسکواش که با اعتراض برخی از اعضا همراه شد ۲ هفته بعد را برای برگزاری مجدد در نظر گرفتیم و اگر باز هم مشکلی وجود داشته باشد مجمع می‌تواند دوباره از نامزد‌های جدید ثبت نام به عمل بیاورد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار