۱۲۰۰ زائر پیاده عراقی وارد مشهد شدند

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: یکهزار و ۲۰۰ زائر پیاده عراقی در قالب کاروانی همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) وارد مشهد شدند.

حسین رضایی افزود: هر ساله کاروان عراقیهای مقیم ایران پس از زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه (س)در قم، راهی مشهد الرضا می شوند و فاصله قدمگاه تا مشهد را طی سه روز پیاده طی می کنند.

وی بیان کرد: این کاروان در شب شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) وارد مشهد می شوند و پس از زیارت و عزاداری به شهرهای خود باز می گردند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: در طول مسیر پیاده روی، ایستگاه های مستقر در نزدیکی شهرهای "قدمگاه، فخرداود، بینالود، جمالده، ملک آباد، آمان اباد و رباط خاکستری" فعال بودند و به زائران پیاده خدمت رسانی کردند.

به گزارش ایرنا، جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) برای خدمت رسانی بهتر به زائران پیاده با ستاد اجرایی خدمات سفر استانهایی از جمله خراسان رضوی و برخی استانهای دیگر در مسیر پیاده روی زائران، هماهنگ شده تا جمعیت را در خدمت رسانی لازم به زائران در طول مسیر شهرهای مختلف به مشهد در ارتباط با تامین آب شرب و سوخت و امداد جاده‌ای یاری دهند.

زائران پیاده معمولا در دهه پایانی ماه صفر، دهه کرامت، دهه فاطمیه یا برخی اعیاد از نقاط مختلف کشور یا کشورهای همسایه رهسپار مشهد مقدس می شود و جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) با هماهنگی استانهای دیگر با استقرار ایستگاه های صلواتی به آنان خدمات رفاهی، اسکان و فرهنگی ارایه می دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار