ترکیه از کشف یک میدان گازی ۵۸ میلیارد متر مکعبی خبر داد

رئیس جمهور ترکیه گفت که این کشور ۵۸ میلیارد متر مکعب گاز در دریای سیاه کشف کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفت: حجم کل گاز طبیعی ترکیه در دریای سیاه اکنون به ۷۱۰ میلیارد متر مکعب رسیده است زیرا یک میدان گازی جدید کشف شده و یک کشف قبلی بیشتر مورد بازنگری قرار گرفته است. 

به گزارش رویترز، اردوغان در سخنانی پس از جلسه کابینه گفت که ترکیه یک میدان گازی جدید ۵۸ میلیارد مترمکعبی در میدان Caycuma-۱ (چای‌جوما-۱) کشف کرده است و علاوه بر این حجم تخمینی میدان ساکاریا را از ۵۴۰ میلیارد مترمکعب قبلی به ۶۵۲ میلیارد مترمکعب افزایش داده است.

اردوغان با بیان اینکه ترکیه ۱۳ حلقه چاه در میدان ساکاریا حفر کرده است، گفت: در نتیجه تجزیه و تحلیل داده‌ها، ذخیره ۵۴۰ میلیارد مترمکعبی اعلام شده قبلی را به ۶۵۲ میلیارد متر مکعب تغییر دادیم.

او گفت: با کشف جدید، ذخایر گاز ما در دریای سیاه با ۱۷۰ میلیارد متر مکعب افزایش به ۷۱۰ میلیارد متر مکعب رسیده است.

اردوغان ماه گذشته گفت که ترکیه در مسیر آنلاین شدن میدان گازی ساکاریا در سال ۲۰۲۳ قرار دارد. او روز دوشنبه گفت که میدان تازه کشف شده به میدان ساکاریا و از آنجا به شبکه ملی متصل خواهد شد.

ترکیه که نفت و گاز کمی دارد، برای گاز خود به شدت به واردات از روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران و همچنین واردات LNG از قطر، آمریکا، نیجریه و الجزایر وابسته است.

ترکیه همچنین در حال اکتشاف برای منابع هیدروکربنی در دریای مدیترانه بوده است، جایی که عملیات آن در آب‌های مورد مناقشه، تنش را با یونان و قبرس برانگیخته است.

پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از انفجار‌هایی که به خطوط لوله گاز نورد استریم روسیه در زیر دریای بالتیک آسیب رساند و فروش مستقیم گاز آن به آلمان را متوقف کرد، ایده ایجاد یک "هاب گاز" در ترکیه را مطرح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۲:۵۹ ۰۷ دی ۱۴۰۱
هر جا آشه ترکیه فراشه. حالا ترکیه می خواد به هاب گازی تبدیل بشه.
آخرین اخبار