آیت‌الله علم‌الهدی:

قیام حضرت فاطمه (س) ضامن بقای اسلام شد

امام جمعه مشهد گفت: قیام حضرت زهرا (س) و انقلاب فاطمی ضامن بقای اسلام و نجات از ارتداد و سقوط شریعت پیامبر (ص) شد.

آیت الله علم الهدی روز سه شنبه در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا در حرم مطهر رضوی، گفت: قیام حضرت زهرا (س) باعث شد انحراف رهبری تا مرحله براندازی نماز پیش نرود.

او افزود: طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص)، رشته‌های اسلامی یکی پس از دیگری از هم گسیخته می‌شود، اولین رشته‌ای که گسست پیدا می‌کند رشته حکومت و آخرین رشته نیز نماز است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر جریان انحراف رهبری از مسیر امامت صورت گیرد، انحراف به جایی می‌رود که ریشه اسلام و اساس نماز را از بین می‌برد.

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه نوع قیام حضرت علی (ع) با قیام حضرت زهرا (س) تفاوت داشت، بیان کرد: حضرت علی سکوت کرد، اما فاطمه زهرا با فریاد قیام کرد، سکوت امیرالمومنین (ع) و فریاد حضرت زهرا (س) در برابر انحراف رهبری از خط امامت، گویای تفاوت بین وظیفه رهبر و مکلفین است.

او تصریح کرد: در تداوم عزت اسلام و برقراری سلطه دینی بر جامعه رهبر یک وظیفه دارد و مردم به عنوان مکلف وظیفه دیگری دارند، اگر حضرت علی (ع) شمشیر به دست می‌گرفت و به میدان می‌آمد، قطعا پیروز می‌شد و قدرت را به دست می‌گرفت، اما از نظر مردم این معنا جلوه می‌کرد که رویکرد اسلام قدرت و حکومت است و این اقدام به نابودی مکتب اسلام منجر می‌شد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: از سوی دیگر حضرت زهرا (س) نیز به عنوان یک مکلف وارد عرصه جهاد شد و در مسیر رهبری از خط امامت و تداوم وحی با انحراف و کج روی مقابله کرد.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: ۷۵ روز زندگی حضرت فاطمه (س) پس از رحلت حضرت رسول اکرم (ص) مصیبت، عزا، جهاد و مقاومت بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار