آیا چک سفید امضای آمریکا در اختیار اوکراین خواهد ماند؟

فایننشال تایمز می‌گوید با روی کار آمدن اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان، ممکن است در آینده حمایت‌های آمریکا از اوکراین کاهش پیدا کند.

نشریه فایننشال تایمز در گزارشی در خصوص حمایت‌های آمریکا از اوکراین اشاره می‌کند که ممکن است این کمک‌ها در آینده‌ای نه چندان دور به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.

در این گزارش نوشته شده که سفر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن در هفته گذشته واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت و توجه زیادی به خود جلب کرد.

در همین سفر بود که بسیاری از قانون‌گذاران آمریکایی به زلنسکی وعده دادند به اوکراین در جنگ کمک کنند. اما مسئله اصلی این است که نظارت بر حمایت آمریکا از اوکراین با به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان در ژانویه توسط جمهوری‌خواهان تشدید می‌شود.

گفته می‌شود جمهوری‌خواهان نگران هزینه‌های بیش از حد دولت در اوکراین هستند. «کوری شاکه» مدیر سیاست خارجی و دفاعی در مؤسسه آمریکن اینترپرایز می‌گوید: «آن‌ها می‌گویند ما می‌خواهیم بفهمیم که کمک به اوکراین در تصویر کلان استراتژی و اولویت‌های هزینه‌های آمریکا در کجا قرار می‌گیرد.»

برخی از قانونگذاران جناح راست مانند «مارجوری تیلور گرین» از ایالت جورجیا در سخنرانی زلنسکی شرکت نکردند. دیگران، مانند «مت گاتز» از فلوریدا و لورن بوبرت از کلرادو، شرکت کردند، اما به همکاران خود که زلنسکی را هنگام ارائه درخواست‌های احساسی خود تشویق می‌کردند، نپیوستند. گفته می‌شود رهبران جمهوری‌خواه در تلاش هستند تا جلساتی را با حضور مقامات دولت برگزار کرده و از آن‌ها در خصوص چندوچون هزینه‌های کمک به اوکراین سوال کنند.

گفتنی است، آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد آمریکا بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین ارسال کرده که برخی مالی و برخی شامل ارسال تجهیزات نظامی می‌شود. نشریه هیل اخیراً در این خصوص در مقاله‌ای نوشته است تعداد آمریکایی‌هایی که از تصمیم قطع کمک به اوکراین حمایت می‌کنند، به سرعت در حال افزایش است.

جمهوری‌خواهان کنگره در این خصوص استدلال می‌کنند که واشنگتن به دلیل تورمی که زندگی خانواده‌های آمریکایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد نمی‌تواند به کمک به اوکراین ادامه دهد و نباید به خاطر کشوری که هزاران مایل دورتر قرار دارد، خطر جنگ هسته‌ای با روسیه را به وجود آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۴:۱۷ ۰۷ دی ۱۴۰۱
حاشا و کلا. زود است و دیر نیست که امریکا خودش بدست خودش زلنسکی کودتاچی رو محاکمه و امحاء کنه. امریکا نوکر میخواد نه آقابالاسر. امپریالیسم چه معنایی داره؟تفکر!
آخرین اخبار