مرمت ۲۰ بنای تاریخی ثبتی در استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از مرمت ۲۰ بنای تاریخی ثبتی در استان با هدف جلوگیری از تخریب خبر داد.

مصطفی مرزبان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: تهیه و ارسال بیست و هفت پرونده میراث غیرمنقول، ناملموس، منقول، میراث طبیعی و تهیه نقشه‌ها و پرونده‌های تعیین حریم شش اثر تاریخی در استان از عملکرد بخش میراث فرهنگی استان مرکزی است.

او افزود: ساماندهی بافت‌های تاریخی شهر نراق دلیجان، روستای طاد تفرش و روستای وفس کمیجان، انجام کاوش باستان شناسی تپه زراوبند داودآباد و تهیه گزارش و ارسال به پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی از دیگر فعالیت‌های بخش میراث فرهنگی استان مرکزی در ۹ ماه اخیر است.مرمت ۲۰ بنای تاریخی ثبتی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۲۳ هزار نفر از موزه‌ها، بنا‌های فرهنگی و تاریخی این استان بازدید کردند گفت: در ۱۰ موزه استان پنج هزار اثر شامل مردم شناسی، ظرف سفالی و شیشه‌ای، اسناد خطی، کتاب‌های تاریخی، پیکره، آداب و رسوم گذشته‌گان و ابزار کار و پیشه برای علاقه مندان به نمایش درآمده است.

موزه‌های استان به عنوان گنجینه‌ای گرانسنگ و با ارزش از آداب و سنن و آرایه‌های فرهنگی و زیستی پیشینان و سرمایه‌های مهمی از سبک زندگی و تفکر مردم ادوار مختلف هستند.

بیش از دو هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.