محیط‌ زیست مردم زنجان خط قرمز ما است

استاندار زنجان گفت: مسائل زیست‌محیطی خطوط قرمزمان است و در این رابطه انتظار داریم همه ضوابط مرتبط با این حوزه را رعایت کنند.

محسن افشارچی استاندار زنجان گفت: موارد متعددی در ستاد تسهیل مطرح می‌شود که تلاش بر رفع موانع داریم. تا به امروز مسائل برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان با تلاش و تسهیل‌گری سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط رفع شده است

وی با بیان اینکه بیشتر مسائل موجود در تعاملات بانکی است، ادامه داد: از جمله موارد متعدد مطرح شده به‌خصوص در صنایع ما تلاش برای دریافت وام بوده که مشکلاتی در ارائه و جذب تسهیلات بانکی است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به امکان تسهیل‌گری در تعاملات بانکی، اضافه کرد: از این‌رو این نیاز سبب می‌شود که در ستاد تسهیل این موارد مطرح شده تا مساعدت‌های لازم صورت گیرد.

افشارچی با اشاره به موارد متعدد دیگر مطرح شده در ستاد تسهیل، اذعان کرد: سعی می‌کنیم مصوبات بالادستی داشته باشیم تا دستگاه‌های پایین‌دستی بتوانند کمک کنند.

این مسئول با اشاره به مشکل محیط‌زیستی یک واحد و مخالفت محیط‌زیست طبق قوانین ماده ۱۱، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم به گونه‌ای رفتار و برخورد کنیم که حل مشکل یک صنعت باعث آلودگی محیط‌زیست‌مان نشود؛ چراکه حفظ محیط‌زیست مردم زنجان خط قرمز ما است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، عارضه‌یابی مسائل‌ واحدهای تولیدی و صنعتی را در دستور کار دارد.

مجید گلشنی با اشاره به برگزاری ۳۲۶ جلسه و بررسی ۱۷۲۱ پرونده در کمیته تخصصی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: در سال‌جاری ۳۲۱ جلسه و ۲۴۳۱ مصوبه ثبت شده که از این تعداد ۲۳۶۹ اجرا و۴۳ مصوبه در دست اجرا است.

وی با اشاره به نوع پرونده‌های مطرح شده در کمیته تخصصی و کارگروه تسهیل، افزود: بیش از ۲۵ درصد پرونده‌ها مربوط به مسائل بانکی از قبیل تامین مالی و استمهال، مسائل دستگاه‌های خدمات‌رسان (آب، برق و گاز) به میزان ۱۱ درصد و همچنین ‌سایر دستگاه‌ها (گمرک راه‌وشهرسازی استاندارد استانداری، دامپزشکی) با بیش از ۲۵ درصد، عمده مسائل قابل مطرح واحدهای تولیدی و صنعتی در این کمیته و کارگروه است.

این مسئول ادامه داد: افزایش زمین و درخواست تغییر کاربری مدیریت امور اراضی، مشکل تامین مالی و پیگیری مصوبات از بانک صادرات، افزایش تولید محصول آب معدنی از (شرکت آب منطقه‌ای)، درخواست تغییر نوع محصول و پیگیری مصوبات از (اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست) درخواست احاله و مشکل تامین مالی از بانک سپه و همچنین درخواست تسهیلات از محل تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ بانک کشاورزی اعم درخواست‌های مطرح در جلسه امروز بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.