ضرورت تعامل فزآینده مسئولان دانشگاه‌ها با مدیران استانی

 وزیر علوم گفت: مدیر موفق مدیری است که جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشد.

محمد علی  زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در  مراسم آیین معارفه سرپرست دانشگاه قم و قدردانی از زحمات رئیس سابق این دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: آرامش و پیشرفت امروز کشور را مدیون شهدا و ایثارگری این عزیزان هستیم.

 وی با بیان این که شهر قم شهر فضائل اجتماعی دینی و سیاسی است، افزود: از دانشگاه قم نیز این انتظار می‌رود که در کنار دیگر دانشگاه‌های استان قم و همچنین حوزه‌های علمیه، زمینه ساز گسترش علم و فرهنگ در کشور شوند.

 زلفی گل تصریح کرد: دانشگاه‌ها زمینه‌ساز استقلال کشور هستند، دانشگاه‌ها هستند که توانستند کشور را در ابعاد مختلف به سمت پیشرفت حرکت دهند.

 وزیر علوم با اشاره به این که امروزه با تغییر اقلیم‌ها مواجه هستیم گفت: تغییر اقلیم در دو بخش اقلیم طبیعی و اقلیم فرهنگی و اجتماعی در حال انجام است.در بخش تغییرات اقلیمی، طبیعی و زیست محیطی دانشگاه وظیفه پژوهش و تولید علم در مدیریت آن را دارد.

 زلفی گل با بیان این که تغییر اقلیم فرهنگی نیز گریز ناپذیر است تصریح کرد: با گسترش فضای دیجیتال و مجازی، مدیریت تغییر اقلیم فرهنگی و اجتماعی نیازمند مدیریت، خلاقیت و هوشمندی است، زیرا فضای گفت‌وگو در فضای مجازی و حقیقی متفاوت است.

 وی با بیان این که تغییرات اقلیمی در سال‌های کرونا به خوبی خود را نشان داد، تاکید کرد: برخی از دلایل تحولات اخیر نیز، نشان دهنده تغییر اقلیم فرهنگی در کشور است  و  نگاه علمی  برای  مدیریت این وضعیت را ضروری می‌سازد و اگر به این امر توجه نکنیم باید هزینه زیادی را پرداخت کرد، زیرا عقل می‌گوید باید پیش بینی کنیم و درست مدیریت کنیم تا با چالش روبرو نشویم.

 وی همچنین گفت: قم به واسطه اینکه شهر فضائل است، اساتید و فضلای این شهر باید در جهت مدیریت تغییر اقلیم فرهنگی و اجتماعی تلاش مضاعف داشته باشند.

زلفی گل با بیان ضرورت داشتن روحیه خودباوری افزود: ما باید به داشته هایمان افتخار کنیم و آن را به جوانان نیز انتقال دهیم و همچنین در حوزه‌های فرهنگی و پژوهشی باید  سرمایه گذاری شود، زیرا اگر به بخش‌های مختلف به صورت متوازن نگاه نکنیم یک مدیریت کاریکاتوری خواهیم داشت که باعث مشکلات متعددی می‌شود.

 وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به این که مدیریت دانشگاه قم یک مدیریت با ثبات بوده است گفت: این یک مزیت است و در ۱۰ سال اخیر نیز زحمات دکتر دیرباز بسیار بارز بوده است 

 وی با بیان این که مدیر موفق مدیری است که جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشد، تاکید کرد:  مسؤلیت رئیس دانشگاه بسیار سخت است، رئیس دانشگاه باید در همه ابعاد مدیریتی، مالی، فرهنگی، دانشجویی، آموزشی و پژوهشی یک فرد کارآمد باشد و همچنین بتواند با تعامل با دستگاه‌ها و نهاد‌های خارج از دانشگاه به اهداف دانشگاه دست یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار