رونمایی از دو اثر ادبی در شهرکرد

از دو کتاب بسم الله شریفی در شهرکرد رونمایی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: درنشستی ادبی از کتاب "هوشنگ؛ ابتهاجی که سایه شد"و "بیا تا همدلی را باز خوانیم" با حضور مؤلف و سراینده این دو اثر، بسم الله شریفی، مؤسس و دبیرکل بنیاد جهانی سبزمنش رونمایی شد.

ابراهیم رحیمی افزود: در این محفل ادبی بسم الله شریفی شاعر و ادیب نام آشنای جغرافیای زبان فارسی به روند شکل گیری اثر "هوشنگ؛ ابتهاجی که سایه شد" و به تبیین رسالت بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش در راستای تاکید بر اشتراکات فرهنگی کشور‌های فارسی زبان اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: بسم الله شریفی، با تشریح اهداف و دورنمای بنیاد جهانی سبزمنش، زبان فارسی را حلقه وصل کشور‌های حوزه زبان فارسی و تمام گویش وران این جغرافیا عنوان کرد.

این شاعر فارسی زبان گفت: با تلاش‌های که برای تضعیف زبان فارسی از سوی کینه توزان صورت می‌گیرد؛ این زبان با پویایی، حلاوت و تاریخ پرباری که دارد، در کشور‌های مختلف دنیا رو به گسترش بوده و با فرصت‌های مهاجرتی، خواسته یا نخواسته افراد حوزه تمدنی زبان فارسی به سایر کشورها، ظرفیت‌های جدیدی خلق کرده است.

وی به عنوان نمونه از کشور کانادا نام برد و گفت: زبان فارسی به عنوان زبان سوم در کانادا اکنون گسترش یافته و این مایه فخر است.

برچسب ها: محفل ادبی ، اثر ادبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار