آرامش و ثبات در بازار موبایل

رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: در حال حاضر بازار تلفن همراه در مشهد آرام است و خرید و فروش انجام می‌شود.

احسان‌الدین تقی‌زاده رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: در حال حاضر بازار تلفن همراه در مشهد آرام است و خرید و فروش انجام می‌شود. در مشهد فعالیت فروشگاه‌ها به قوت خود باقی بوده و همکاران ما به وظایف قانونی فروش عمل می‌کنند. از آنجایی که تلفن همراه با ارز نیمایی خریداری می‌شود، شرکت‌های وارد کننده درصد سودشان از یک تا ۱۵ درصد متفاوت است و نمی‌توانند هیچ تخلفی انجام دهند. در واقع تنها حاشیه سود شرکت‌های وارد کننده با هم تفاوت دارد.

او با اشاره به اینکه بازار آزاد تلفن همراه داستان متفاوتی دارد، افزود: هیجانات بازار و نوسانات دلار تنها بر قیمت گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار یا پرچمدار که با ارز نیمایی وارد نمی‌شود، تاثیر دارد. گوشی‌های همراه زیر ۶۰۰ دلار با دلار آزاد وارد نمی‌شوند، اما قیمت گوشی‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار مانند گوشی‌های آیفون به دلیل نوسانات قیمت ارز در حال تغییر است.

رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد ادامه داد: در حال حاضر رقابت بین شرکت‌های وارد کننده تلفن همراه زیاد بوده، اما بازار کشش ندارد. شرکت‌های وارد کننده تعدادشان زیاد است و نمی‌توانند از سود قانونی خود فراتر روند.

تقی زاده بیان کرد: پیشنهاد بنده به مردم این است تا در زمان‌های بحرانی به بازار نروند، زیرا همین مساله موجب ایجاد عرضه و تقاضا می‌شود که بر قیمت کالا تاثیر می‌گذارد. امکان دارد قیمت دلار کاهش یافته و مصرف کننده ضرر کند. در حال حاضر وضعیت خرید و فروش گروه کالا‌های خاص یا گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار در مشهد تغییری نکرده است.  

او درباره وضعیت فروش آیفون ۱۴ تصریح کرد: این تلفن همراه جزو کالا‌های خاص بوده و قانونگذار برای ریجستری آن تصمیم گیری می‌کند؛ هر تصمیمی گرفته شود ما مجری قانونگذار هستم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.