۳۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به آبیاری نوین تجهیز شد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۳۴۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی استان طی ۹ ماهه سال جاری به انواع سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز شد.

محمد حسین عطایی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۳۴۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی استان طی ۹ ماهه سال جاری با مشارکت کشاورزان و اختصاص یارانه‌های دولتی به انواع سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز شد.

این مسوول یادآور شد: سامانه‌های آبیاری نوین اجرا شده در اراضی کشاورزی زراعی و باغی استان قزوین شامل کم فشار، تحت فشار، موضعی (قطره ای) و کلاسیک بوده اند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین در هر هکتار به طور میانگین ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که ۴۰۰ میلیون ریال آن در قالب یارانه بلاعوض از سوی دولت تامین می‌شود.

به گفته عطایی، این در حالی است که هم اکنون سامانه‌های آبیاری نوین در سطح حدود ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری‌های نوین مجهز شده اند، یادآور شد: حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز قابلیت اجرا و پیاده سازی سامانه‌های آبیاری نوین را دارند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی و صرفه جویی قابل توجهی که اجرای آبیاری نوین در اراضی کشاورزی به دنبال دارد، توسعه و اجرای طرح‌های آبیاری نوین از اولویت‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.