رأی الیوم: دلار نفس‌های آخرش را می‌کشد

روزنامه رأی الیوم نوشت سخن گفتن از دلار یعنی یک نظام جهانی مالی و نظامی است که نفس‌های آخرش را می‌کشد و نظام جدید و جایگزین قوی است.

روزنامه اینترنتی رأی الیوم با اشاره به پیش گویی‌های دهگانه دیمیتری مدودف، نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه و مرد شماره دوی این کشور برای سال جدید میلادی که شامل اتفاقات شوکه کننده‌ای برای غرب است و نیز با اشاره به تلاش چین و روسیه برای جایگزین کردن روبل و یوان به جای دلار نوشت: سخن از یک نظام جهانی مالی و نظامی است که نفس‌های آخرش را می‌کشد و نظام جدید و جایگزین قوی است و به اختصار می‌توان گفت دلار آمریکا با ضربات قوی و مطالعه شده‌ای روبه رو خواهد شد که اگر در سال جدید رخ ندهد، جهان در سال‌های آینده شاهد آن خواهد بود.

مهمترین پیش بینی‌های دیمیتری مدودف برای سال جدید غرب فروپاشی اتحادیه اروپا بعد از بازگشت انگلیس به آن و جدایی دو ایالت تگزاس و کالیفرنیا از آمریکا بعد از جنگ داخلی ویرانگر و ایجاد اتحادیه تگزاس و مکزیک بود.

موارد دیگر نیز شامل تأسیس رایش چهارم در آلمان و ورود این کشور به جنگ ضد فرانسه وافزایش قیمت هر بشکه نفت به ۱۵۰ دلار و خودداری از معاملات با یورو و دلار.

پیش بینی‌های دهگانه مدودف، ستون فقرات برنامه روسیه و چین

رأی الیوم در توضیح این موارد می‌نویسد: پیش بینی مدودف درباره فروپاشی صندوق پول و بانک بین المللی و انتقال به استفاده از ارز‌های دیجیتال به ویژه روبل روسیه و یوان چین و جایگزین کردن آنهابه جای دلار و یورو و پیش بینی‌های مالی این چنینی خطرناک‌ترین‌ها هستند، زیرا معنای آن‌ها سرعت گرفتن ایجاد یک نظام پولی جهانی بر ویرانه‌های ارز‌های خارجی و به ویژه دلار و پایین کشیدن آن از عرش خود به عنوان ارز ذخیره بین المللی خواهد بود.

مدودف با بیان این پیش بینی‌ها از پیشگویی و جادو استفاده نمی‌کند بلکه از موضع کسی سخن می‌گوید که به علت موقعیتی که به عنوان یک مسئول عالی رتبه در روسیه دارد به باطن امور آگاه است و مبالغه نیست اگر بگوییم این پیش بینی‌های دهگانه ستون فقرات برنامه روسیه و چین برای سال جدید است.

آنچه باعث این نتیجه گیری می‌شود بند مربوط به ارتباط روبل روسیه و یوان چین به معیار طلا و طرح آن برای تبادلات جهانی در داخل و خارج از کشور و در نظر گرفتن آن به عنوان ارز اصلی برای مجموعه بریکس است که شامل کشور‌های دیگری مانند آفریقای جنوبی و برزیل می‌شود و انتظار می‌رود ایران، عربستان و الجزایر که همین حالا هم درخواست الحاق را ارائه کرده است به آن اضافه شوند.

احتمال وجود چشم انداز انتقال بازارهای مالی اصلی آمریکا و اروپا به آسیا

بزرگ‌ترین چشم انداز مدودف که به شکلی روشن در پیش بینی هایش منعکس شده است انتقال همه بازار‌های مالی اصلی از آمریکا و اروپا به آسیاست و این یعنی وارد کردن ضربه‌های پیش دستانه و کشنده به نظام مالی غربی و تضعیف کردنش که زمینه‌ای برای نابودی اش خواهد بود و پایان سیطره اش بر سرنوشت جهان.

رأی الیوم نوشت: ممکن است این پیش بینی‌های مدودف درباره جدایی دو ایالت کالیفرنیا و تگزاس و بروز جنگ داخلی که به تجزیه آمریکا در سال جدید بینجامد محقق نشود، اما پیش بینی او درباره پایان نظام مالی غربی و برقراری نظام جدید بر پایه روبل و یوان و رسیدن قیمت هر بشکه نفت به ۱۵۰ دلار ممکن است به صورت کلی یا جزئی محقق شود، زیرا روسیه دومین صادره کننده بزرگ نفت و نخستین صادر کننده گاز جهان است یعنی تقریبا به طور کامل بخش انرژی را که در حال حاضر ستون فقرات اقتصاد جهان است در دست دارد.

آنچه این نظریه را تقویت می‌کند حرص شی جیپینگ رئیس جمهور چین برای مطالبه از سران کشور‌های حوزه خلیج (فارس) که اوایل این ماه در کنفرانس ریاض با آن‌ها ملاقات کرد به استفاده از یوان طلایی چین به عنوان ارز اصلی برای نرخ گذاری نفت و همه معاملات تجاری وابسته به آن و امضای بیش از صد توافقنامه تجاری و سرمایه گذاری در حاشیه این کنفرانس بود.

مدودف راهبرد یک جنگ فراگیر را عنوان کرده است

مدودف از طریق این ده پیش بینی برنامه کاری روسیه را طرح کرد که آماده شده و مفاد آن هم مورد توافق قرار گرفته است و مربوط به توافق مشارکت راهبردی چین و روسیه است که شی و پوتین در کنفرانس مشترک خود در اوایل سال قبل و پیش از حمله نیرو‌های روسیه به اوکراین امضا کردند.

این‌ها مانند پیش بینی‌هایی که اواخر هر سال و اوایل سال جدید مطرح می‌شوند یا آن‌ها که ستاره شناسان به ویژه در کانال‌های ماهواره‌ای عربی مطرح می‌کنند نیست بلکه پیامی است که راهبرد یک جنگ فراگیر را برای پایین کشیدن آمریکا و اروپا از کرسی عرش سیطره بر جهان از زمان پایان جنگ جهانی دوم تا به امروز را نشان می‌دهد.

رأی الیوم در پایان نوشت:‌ ما اینجا از یک نظام جهانی مالی و نظامی سخن می‌گوییم که نفس‌های آخرش را می‌کشد و نظام جدید و جایگزین قوی که در حال تبلور است و در اکثر زمینه‌ها حرف اول و آخر را می‌زند. به اختصار می‌توان گفت دلار آمریکا با ضربات قوی و مطالعه شده‌ای روبه رو خواهد شد که اگر در سال جدید رخ ندهد در سال‌های بعدی شاهد آن خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۲ دی ۱۴۰۱
دلار = طلا
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۰:۱۳ ۱۲ دی ۱۴۰۱
دلار یک ماهیت اقتصادی صرف ندارد. بلکه دلار ابزاری برای جرم و جنایت و کودتاهای رنگارنگ در اقصی نقاط عالم است و مثل داعش عمل میکند. دلار پدر داعش است و داعش فرزند دلار است.
آخرین اخبار