پرداخت تسهیلات به شرکت‌های فناور/ امسال ۴۳ ایده در اینو ثبت شده اند

سرپرست مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران از اعطای تسهیلات به شرکت‌های فناور دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد.

افشین وهاب زاده، سرپرست مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: سامانه اینو برای ثبت ایده‌های فناورانه در سال ۱۳۹۹ راه اندازی شده است و از ابتدای سال جدید تا کنون ۴۳ ایده جدید در سامانه اینو ثبت شده اند.

به گفته وی پس از تایید این ایده‌ها در شورای فناوری مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران، شرکت‌های فناور کار‌های لازم را برای تبدیل ایده به محصول انجام می‌دهند.

او ادامه داد: تاکنون مجوز راه اندازی ده مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی ایران صادر شده است و از این تعداد، چهار مرکز آغاز به کار کرده اند. بقیه هم  در حال پیگیری هستند تا در آینده‌ای نزدیک راه اندازی شوند.

مراکز رشد در دانشکده‌های فناوری نوین پزشکی، بهداشت و علوم رفتاری و سلامت روان و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران فعال هستند.

او افزود: تسهیلات به شرکت‌های فناور دانشگاه علوم پزشکی ایران از ۵۰ تا حدود ۲۵۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد به این مجموعه‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

او در پایان گفت: برخی از شرکت‌های فناور اقدامات خوبی انجام داده‌اند؛ اما کمبود اعتبار داشتند که با دریافت این تسهیلات، برخی از مشکلات مالی آنان برطرف شده اند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.