حاج قاسم پرچم را بلند کرد و به مقاومت جان داد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حاج قاسم الگو است و باید خصوصیات او را بگوییم و تبلیغ کنیم، خط و حزب جدا نداشت، خط او انقلاب و اسلام بود.

حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز در مصلی کرمان گفت: وقتی نام حاج قاسم به میان می‌آید همه وجود انسان تسلیم و خضوع می‌شود و این مرد بزرگ به گردن همه ما حق دارد و برگزاری این مراسم و شرکت در این مراسم‌ها حداقل دینی است که نسبت به آن بزرگوار ادا می‌کنیم. ادب و انسانیت اقتضا می‌کند که نسبت به آن‌ها که به گردن ما حق دارند ادای دین کنیم و شرکت ما در این مراسم گرچه ادای دین کامل نمیشود، ولی حداقلی است که در برابر این انسان است.

او در ادامه گفت: یکی از ویژگی‌هایی که در زیارت‌های معصومین به آن اشاره شده ویژگی نصح می‌باشد، نصیحت در زیارت جامعه کبیره شما انسان را نصیحت کردین می‌خوانیم یا در صلوات خاصه امام رضا می‌خوانیم و در زیارت حضرت ابوالفضل می‌خوانیم شهادت می‌دهم که تو همه تلاش خود را برای نصیحت مردم به کار بردید.

حجت الاسلام مروی گفت: یکی از ویژگی‌های معصومان و تالی تله مثل حضرت ابوالفضل فرهنگ نصح در فرهنگ و رفتار آن هاست، یعنی چی شما انسان را در پنهان و آشکار نصیحت کردید؛ آشکار یکی این است معلومه، ولی در پنهان (سر) یعنی اینکه مجاهدت و نصیحت و تلاش برای ظاهر نبود بلکه از عمق وجود مردم را به هدایت و صلاح دعوت کردید.

او در ادامه تشریح کرد: معنای نصح چیست یکی از معنای آن نصیحت و یکی از ویژگی‌های نصح برای ائمه نصح و این یعنی چی؟ نصیحت به ظرف می‌گویید و نصح یعنی با کسی دوست داری و تلخ کامی زندگی او تلخ کامی زندگی شماست،  در این موقع خود را به آب و آتش می‌زنید تا او را از این مشکل نجات بدهید، نذر می‌کنید دعا می‌کنید و به یک معنا خود را به آب و آتش می‌زنید تا او را از گرفتاری نجات بدهید این را می‌گویند نصح.

حجت الاسلام مروی در ادامه افزود: تمام سرمایه و قدرت را به کار می‌برید تا او را نجات دهید تا در این مهلکه نیافتد این را می‌گویند نصح و ائمه ما یکی از ویژگی هاشون این است که نصح است، انسان از همه وجود استفاده می‌کند تا محبوبش را که داره وارد آن سیاهی می‌شود نجات دهد.

او بیان کرد: سوختن از درون و جوشیدن از درون و دو جا در قرآن خدا به پیامبر می‌گوید تو برای نجات مردم خودت را می‌کشی این نصح است و لذا در قرآن‌  آمده است " ای پیغمبر خودت را به هلاکت میندازی که چرا به قرآن ایمان نمی‌آورند" در آیه دیگر "گویا می‌خواهی خودت را به خاطر مردم از بین می‌بری که چرا ایمان نمی‌آورند؟"این را می‌گویند نصح این از ویژگی‌های پیامبر و ائمه اطهار است که مردم نسبت به اهل بیت عشق می‌کنند و نام آن‌ها را می‌شنوند انقلابی در درونشان ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام مروی گفت: چون آن‌ها با همه وجودشان و ظرفیت و توانشان برای هدایت ما تلاش می‌کنند تا حدی که خدا فرمود به پیامبر که تو داری خودت را هلاک می‌کنی و این یکی از خصوصیات اولیای الهی است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز سالگرد حاج قاسم که جایش خالی است و خصوصیات فراوانی داشت و یکی همین خصوصیت نُصح بود از درون برای مردم و انقلاب و رهبر می‌سوخت تظاهر نبود و جلب نظر نبود عین حقیقت بود برای همین معمولی صحبت می‌کنند با آدم، ولی به دل می‌نشیند.

حجت الاسلام مروی افزود: این دلسوزی از جوشش درون نسبت به کفار است و خدا می‌گفت تو خودت را داری هلاک می‌کنی که چرا ایمان نمی‌آورند؟ سردار دل‌ها همین بود و من نمی‌دانم چه کسی این واژه را آورد، ولی برای این بود که برای مردم ور هبری عشق می‌ورزید همین ویژگی نصح حاج قاسم بود.

او گفت: این‌ها می‌خواستند چند اسرائیل ایجاد کنند نه از جنس یهود بلکه اسرائیل از جنس مسلمانان که این خطرناک‌تر از آن اسرائیل است و ما نمی‌تونیم اعتراض کنیم، چون می‌گفتند خودتان هستید به جان خودتان افتادین و اسرائیل از جنس مسلمانان خطرناک‌تر از جنس یهود برای همه است.

حجت الاسلام مروی گفت: امروز برای ۵۰ سال آینده برنامه ریزی می‌کنند و نقشه‌ای که برای خاورمیانه داشتند از ۵۰ سال قبل طراحی کردند و اسرائیل از جنس داعش وحشی خونخوار که منطقه را به هم ریختند.

او افزود: در این منطقه بیشترین انرژی اینجاست و بروید  با ژرف نظری رهبر این نقشه رو شد و بر ملا شد و آقا گفت: باید با این طرح که خطر برای همه مسلمانان نیاید اتفاق بیفتد، حاج قاسم پرچم را بلند کرد و به مقاومت جان داد و اولین کسانی که قربانی این نقشه شدند کسانی بودند که این طرح را ایجاد کردند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: خدا بر دل آن‌ها قفل زده و رهبر این خطر را درک کرد و خدا مسیر را برایش روشن کرد که دشمن این طرح را برای منطقه دارد و کسی مرد میدان شد حاج قاسم بود که با اخلاص، رشادت، تحلیل درست و واقعی از مسائل منطقه و ذهن طراح و در میدان عمل سلاح به دوش بود و در کنار خانواده شهدا پدری دلسوز بود و برای همه مردم ایران و همه مردم جهان ناصح بود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: او الگو است و باید خصوصیات او را بگوییم و تبلیغ کنیم او خط و حزب جدا نداشت خط او انقلاب و اسلام بود و مدیون هیچ حزب و گروهی نبود و به معنی واقعی کلمه انسان آزاد بود و بنده خدا بود و وام دار هیچ کس نبود.

او افزود: شهید سلیمانی از بیان وقایع واهمه نداشت وقتی در سوریه می‌جنگید در داخل به او نیش زبان می‌زنند، اما ذره‌ای در اراده حاج قاسم سستی ایجاد نمی‌شود، تا جایی می‌گفت دخترانی که ظاهرشان متفاوت است دختران ما هستند،  او در مکتب پیامبر رشد کرده بود که خودش را برای مردم هلاک کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: صحبتی که سردار می‌گوید در هواپیما بشیند اگر قرار باشد حزب اللهی کنار من بشیند یا سوسول بشیند من ترجیح میدهم کنار او بشینم تا او را هدایت کنم

او به کسی اهانت و توهین نمی‌کند، ولی اشداء علی الکفار، ولی جوانی که فریب خورده و متاثر از تبلیغات دشمن‌ها قرار گرفته و ما در این تاثیر پذیری او از دشمن بی تاثیر نیستیم حاج قاسم او را رد نمی‌کند و می‌گوید این‌ها دختران و پسران ما هستند و این سیره پیامبر و ائمه اطهار است و حاج قاسم در مکتب او پرورش یافته است و خوشه چین مکتب تربیتی اهل بیت است و خدا به او عزت می‌دهد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان خاطره‌ای گفت : حاج قاسم در سفری هوایی گفتیم از پاویون می‌آید، اما گفتند از بخش عادی می‌آید، تظاهر نبود ، جنسش این بود مردمی بود و خودش را تافته جدا بافته نمی‌دانست و اینکه مردم بگوییم عشق مردم آماج تلویزیونی نیست و ۳۰ سال هم بگذرد عشق خاموش نمی‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نصیحت حاج قاسم به امام جمعه کرمان سیاه‌ها را خاکستری، خاکستری را سفید کن با همه مردم رفت و آمد کن و نشست و برخاست کن با حجاب‌ها و بی حجاب‌ها این‌ها همه انسان هستند.

حجت الاسلام مروی گفت: خود را به آب و آتش می‌زند تا جوان‌ها را هدایت کند و اگر ما همین ویژگی را داشتیم دشمن نمی‌توانست جوانان را این گونه طی چند ماه تحت تاثیر قرار بدهد و یک نفر جوان را با چاقو بکشد.

او افزود: (حاج قاسم می‌گفت: باید حرف‌های جوانان آن‌ها بشنویم و آن‌ها را در آغوش بگیریم به قول حاج قاسم آن‌ها را معطر کنیم و همین ها است که او را سردار دل‌ها کرده است.

او با یاد شهدای مقاومت گفت: لحظه شهادت آن‌ها برای آن‌ها مبارک سحری بود، ولی برای ما و انقلاب ضایعه بود.

حجت الاسلام مروی گفت: خواب دیدن حاج قاسم را که چه حسی از شهادت داشتید؟ گفت: هیچ چیز ندیدم، ولی یک لحظه احساس کردم تو بهشتم یک عمر راه خدا و اهل بیت رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار