آناتولی:

بحران دارو در آلمان به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد

مشکل تامین دارو در آلمان همچنان داروخانه‌های سراسر این کشور را در شرایط سختی قرار داده و ممکن است این بحران به زودی پایان نیابد.

یک داروساز در منطقه نوکولن برلین، به خبرگزاری آناتولی گفت که بخش داروسازی در ماه‌های اخیر، به ویژه در سه یا چهار ماه گذشته، "در تامین دارو با مشکلات زیادی روبرو بوده است".

وی گفت: "مشکل بزرگی در تامین دارو‌هایی مانند آنتی بیوتیک، مسکن، ضد تب، آنتی بیوتیک کودکان و محافظ معده وجود دارد. فکر می‌کنم کمبود دارو برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. "

وی با بیان اینکه مشکلات زنجیره تامین جهانی و همه گیری کووید ۱۹ باعث ایجاد مشکلاتی در تامین مواد اولیه دارویی شده است، افزود: کمبود مواد اولیه دارو، آلمان را بسیار تحت تاثیر قرار داده، دارو‌های موجود نمی‌توانند پاسخگوی تقاضا باشند و هیچ دارویی در انبار‌ها وجود ندارد.

او گفت که دارو‌ها با محدودیت داده می‌شوند تا دیگران نیز بتوانند آن‌ها را تهیه کنند، زیرا یافتن معادل یک دارو اغلب امکان پذیر نیست.

او با بیان اینکه اگر آلمان تولید دارو را افزایش دهد، ممکن است این مشکلات حل شود، هشدار داد: "اما در این صورت قیمت‌ها می‌تواند حتی گران‌تر شود."

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار