استحصال طلای سیاه برای نخستین بار در سبزوار

مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار از استحصال خاویار که به آن طلای سیاه گفته می‌شود برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.

محمدعلی اسلامی مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: استحصال خاویار از ماهی خاویاری گونه فیل ماهی برای نخستین بار در سبزوار به عنوان قطب تولید ماهیان خاویاری استان انجام شد.

او دفزود: این میزان استحصال خاویار که برای نخستین بار در یکی از مزارع پرورش ماهیان خاویاری شهرستان سبزوار در روستای رباط سرپوش انجام شده به میزان ۲ کیلوگرم بوده است.

مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار ادامه داد: در سال‌های گذشته ماهیان خاویاری این شهرستان برای استحصال خاویار به استان‌های شمالی ارسال می‌شد که در سفر مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات زمینه استحصال خاویار در سبزوار فراهم شد.

اسلامی تصریح کرد : به منظور استحصال خاویار یک سالن با تجهیزات مورد نظر تأمین که فرایند این کار زیر نظر یک کارشناس شیلات در حوزه استحصال صورت می‌گیرد.

مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار از استحصال خاویار تاکید کرد: از ابتدای سال جاری ۲۸ کیلوگرم خاویار از چهار مزرعه پرورش ماهیان شهرستان سبزوار تولید شده که استحصال دو کیلوگرم آن در منطقه انجام شد، از این پس شرایط استحصال خاویار در شهرستان فراهم شده است.

اسلامی  اظهار کرد : چهار واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال است که از ابتدای امسال علاوه بر استحصال ۲۸ کیلو تخم خاویار، ۲۰ هزار کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری در مزارع پرورش ماهی این شهرستان تولید و روانه بازار داخل و خارج کشور شده است.

او افزود: طرح مجتمع پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب رودخانه کال شور به ظرفیت نهایی ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار در سال در حال ساخت است که با راه‌اندازی آن علاوه بر جهش تولید ماهیان خاویاری زمینه راه‌اندازی مرکز تکثیر و تولید بچه ماهی شرق کشور فراهم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.