صنایع آلاینده از چشمان تیز بین بازرسان حفاظت محیط زیست دور نمی‌مانند

مسئول واحد پایش و آلودگی هوا اداره کل محیط زیست استان یزد گفت: برای حفظ سلامت مردم نظارت شبانه روزی بر صنایع آلاینده وجود دارد.

سلیمانی زاده مسئول واحد پایش و آلودگی هوا اداره کل محیط زیست استان یزد گفت: کارشناسان و بازرسان محیط زیست بر صنایع آلاینده نظارت کامل دارند که این نظارت‌ها در انواع مختلف اعمال می‌شود.

او بیان کرد: از جمله نظارت‌ها بر صنایع آلاینده نظارت میدانی است و نوع دیگر نیز استفاده از دوربین‌های نظارتی به صورت آنلاین بر صنایع آلاینده در یزد، اشکذر، میبد، اردکان و سایر شهرستان‌های استان یزد است.

سلیمانی زاده تصریح کرد: دوربین‌ها به صورت آنلاین و شبانه روزی اطلاعات آلودگی هوا را ثبت می‌کنند که کمک موثری برای تشخیص آلودگی و نوع آن هستند.

او ادامه داد: گشت‌های روزانه و شبانه نظارت نیز وجود دارد که به صورت سرزده از واحد‌های صنعتی بازدید می‌شود.

مسئول واحد پایش و آلودگی هوا اداره کل محیط زیست استان یزد گفت: در پایش‌های شبانه بر صنایع آلاینده در طول هفته از واحد‌های صنعتی بازدید می‌شود و در صورت تخلف با این صنایع آلاینده برخورد قانونی می‌شود.

او بیان کرد: در بحث اندازه گیری آلودگی دو نوع آلودگی وجود که شامل آلودگی گاز‌ها است که از جمله گاز‌های مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد و اکسید‌های نیتروژن همچنین پارامتر‌های دیگر اندازه گیری می‌شود و با استاندارد‌های آن صنعت مطابقت داده می‌شود.

او گفت: نوع دیگر آلودگی ناشی از ذرات است که در بعضی واحد‌های صنعتی ذرات معلق وجود دارد و با دستگاه مخصوص از دودکش صنایع اندازه گیری می‌شود.

سلیمانی زاده گفت: بعضی واحد‌ها مانند واحد‌های سنگ شکن و شن و ماسه که دودکش ندارند و آلودگی به صورت پهنه‌ای است میزان آلودگی با دستگاه‌های مخصوص اندازه گیری می‌شود.

او بیان کرد: آلودگی صوتی نیز با دستگاه‌های مخصوص اندازه گیری می‌شود و در مکان‌هایی که صدا زیاد است با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار