اختصاص بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی بیله‌سوار به کشت قراردادی

فرماندار بیله سوار گفت: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان بیله سوار به کشت قراردادی گندم آبی اختصاص یافت.

صاحبعلی اصغری با بیان اینکه کشت قراردادی از جمله برنامه‌های کلیدی دولت و جهاد کشاورزی است، گفت: از مجموع ۱۵هزار هکتار کشت قراردادی استان اردبیل حدود ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار مربوط به شهرستان بیله سوار است که به کشت گندم آبی اختصاص داده شده است.

فرماندار بیله سوار در حاشیه بازدید از عملیات تسطیح جاده‌های بین مزارع شهرستان بیله سوار گفت: ارائه کود رایگان به کشاورزان، تخفیف آب بهاء و خرید تضمینی از مزیت‌های کشت قراردادی برای کشاورزان است.

اصغری بیان کرد: کشت قراردادی در این شهرستان در ابتدای مسیر است و باید همه کمک کنیم تا بستر کشت قراردادی در منطقه عملیاتی شده و این شیوه کشت در شهرستان توسعه یابد.

او همچنین درباره عملیات تسطیح جاده‌های بین مزارع گفت: امسال۲ و نیم کیلومتر جاده بین مزارع در شهرستان احداث تسطیح و شن‌ریزی و رگلاژ خواهد شد که برای این طرح ۱۴میلیارد ریال اعتبار توسط جهاد کشاورزی شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار بیله‌سوار افزود: تسطیح جاده‌های بین مزارع نقش مهمی در تردد و دسترسی سهل و آسان ادوات کشاورزی و کاهش هزینه‌های حمل و نقل محصولات کشاورزی دارد.

مدیریت جهاد کشاورزی بیله سوار نیز از توزیع ۱۱هزار تن کود شیمیایی در بین کشاورزان خبر داد و افزود: براساس آمار تاکنون ۷ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۰۰ تن کود شیمیایی فسفات در اراضی دیم و ۳ هزار تن کود شیمیایی اوره و یک هزار تن کود شیمیایی فسفات در اراضی آبی شهرستان توزیع شده است.

ربعلی جهانی افزود: حدود ۷۹ هزار هکتار از مزارع شهرستان به کشت گندم، ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار برای کشت جو، ۱۱هزار هکتار عدس، ۴هزار هکتار ارزن، ۳ هزار و۵۰۰ هکتار یونجه و یکهزار و ۳۰۰ هکتار به کشت کلزا اختصاص یافته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.