گازرسانی به اسماعیل آباد و ۱۲۰ روستایی خاش در دهه مبارک فجر

فرماندار شهرستان خاش گفت: گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۱۲۰ روستایی این شهرستان در دهه مبارک فجر امسال انجام می شود.

صاحب گل صالحی در حاشیه سفر جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، مدیران و رؤسای وزارت نفت و گاز که به منظور بررسی وضعیت تأمین و توزیع سوخت و گاز رسانی به این شهرستان سفر داشتند، بیان کرد: در نشست با هیأت اعزامی کمیسیون سوخت مجلس، دستیار ویژه وزیر، مدیر کل امور مجلس، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و سایر اعضای کمیسیون و با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مشکلات حوزه سوخت مورد بررسی قرار گرفت و یقیناً بازدید میدانی مدیران در تصمیم سازی های مهم و کلان به نفع مردم کمک کننده است.

وی افزود: با نگاه مثبت و ویژه دولت سیزدهم و مردمی شاهد تحولات و جهش های خوبی در حوزه های زیرساختی، اقتصادی، خدماتی و...در استان و شهرستان خاش هستیم و از فرصت پیش رو در انتقال مطالبات به حق شهروندان جهت انعکاس و چاره اندیشی آنها استفاده نموده و مشکلات موجود را به سمع و نظر شما بزرگواران می رسانیم.

صالحی اظهارکرد: سهیل در واگذاری امتیاز جایگاه های عرضه سوخت، تأسیسات گاز، فروشندگی ها و...با ایجاد رقابت و حذف مافیا خواسته مهم مردم بوده و موضوع تأمین و توزیع سوخت توسط وزارت نفت در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان خاش با نسخه ای متفاوت از سایر استان ها پیچیده و اجرا می شود.

فرماندار خاش تاکید کرد: عدم دسترسی به کارت سوخت آزاد در جایگاه های شهرستان باید بررسی شود و در بحث اجرای کدینگ به عنوان اقدامی مطلوب و تأثیر گذار، با معضل عدم وجود کارت سوخت آزاد در جایگاه ها جهت مسافرین عزیز و تمامی افرادی که با کمبود سوخت به دلایل مختلف از جمله فاصله روستاها و بخش ها تا شهرستان، عدم دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی و مترو و...فقدان جایگاه سوخت در بخش های ایرندگان،پشتکوه، سنگان و...(لذا مراجعه ساکنین این بخش ها به شهرستان جهت دریافت سوخت) مواجه هستیم در صورتی که سایر جایگاه های سوخت استان ها مجهز به کارت سوخت آزاد هستند.

صالحی با تأکید بر تسریع در گازرسانی و تزریق گاز به منازل شهروندان بیان کرد: با گذشت ۲ ماه از افتتاح خط لوله گاز ایرانشهر به خاش و تکمیل شبکه گاز لوله کشی هر چه سریعتر گاز از CGS به شهر تزریق گردد تا مردم در این فصل از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند.

وی گفت: توجه به توسعه در زیرساخت های مخازن و تجهیزات سوخت باید در اولویت باشد و با درنظرگرفتن شرایط جغرافیایی و استراتژیک شهرستان و تردد و سوختگیری خودروهای شخصی و سنگین از جایگاه های سوخت شهرستان و همچنین برنامه ریزی پدافند غیرعامل در بحران ها لازم است در بحث مخازن ذخیره سوخت و تجهیزات توسعه صورت گیرد.

فرماندار خاش افزود: تسریع در روند تأمین سوخت زمستانی و اعلام سهمیه های کالابرگ نفت سفید در مقایسه با سایر استان ها و نیز برودت هوا در فصل سرما که گاها به _۴درجه سانتیگراد نیز می رسد، مطالبه مهم مردم است.

فرماندار شهرستان خاش ابراز امیدواری کرد: ماحصل و دستاورد این سفر مهم طرح مطالبات مردم و مشکلات موجود در کمیسیون انرژی و برطرف شدن آنها در جهت رضایتمندی شهروندان باشد.

در ادامه این نشست و ضمن بحث و تبادل نظر با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون سوخت مجلس، فرمانداران شهرستان های خاش، تفتان ومیرجاوه موارد ذیل عنوان شد: سیستان و بلوچستان اولویت اصلی وزارت نفت در اجرای طرح های گازرسانی و سوخت است و امیدواریم با تسریع در برطرف نمودن مشکلات جزیی باقیمانده با پیگیری نماینده مردم، حساسیت های فرماندار و بررسی و ارائه راهکارهای لازم سطوح وزارتخانه ای شاهد بهره مندی شهروندان از نعمت گاز طبیعی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار