سردی هوا ساعت کاری مراکز سرپناهی خراسان رضوی را تغییر داد

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ساعت کاری مراکز سرپناهی استان با توجه به برودت هوای پیش بینی شده افزایش یافت.

غلامحسین دلبری معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با توجه به موج جدید سرما و بارش و هشدار اداره کل هواشناسی مبنی بر برودت هوای شبانه، ساعت ارائه خدمات با هدف بهبود خدمات و جلوگیری از آثار و پیامد سرما به جامعه هدف افزایش یافت.

او افزود: تا قبل از این ساعت ورود و خروج مراجعه کنندگان به این مراکز به ترتیب چهار بعد از ظهر و هشت صبح بوده است که ساعت ارائه خدمات از امروز دوشنبه نوزدهم دی به چهار بعد از ظهر و ۱۰ صبح افزایش می‌یابد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: پنج مرکز سرپناهی (شلتر) در این استان میزبان کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر در مشهد و سبزوار فعال است که چهار مرکز در مشهد و یک مرکز در شهرستان سبزوار فعالیت دارد که با مراجعه اختیاری به معتادان متجاهر و کارتن خواب خدمات اسکان می‌دهند.

دلبری بیان کرد: در این مراکز با ارائه خدمات بهداشتی و تغذیه‌ای به معتادان از بروز مشکلات بیشتر برای آن‌ها جلوگیری شود.

او تصریح کرد: ارائه خدمات بهداشتی، غذای گرم، بسته‌های خودمراقبتی، توزیع لباس و نیز ارائه آموزش در حوزه‌های مختلف از جمله خدمات این مراکز به مراجعه‌کنندگان است.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: هر مرکز سرپناهی به تعداد ۳۰ نفر ظرفیت دارد که حداقل هر شب ۱۵۰ نفر در این مراکز با نظارت بهزیستی مراجعه و خدمات دریافت می‌کنند.

دلبری اظهار کرد: علاوه بر مراکز بهزیستی، گرمخانه‌های شهرداری مشهد نیز میزبان مراجعه‌کنندگان برای اقامت شبانه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.