چین صدور روادید برای اتباع کره جنوبی را به حال تعلیق درآورد

چین به تلافی محدودیت‌های اعمال شده از سوی کره جنوبی برای مسافرانی که از چین می‌آیند، صدور روادید برای اتباع کره جنوبی را به حال تعلیق درآورد.

چین در نخستین اقدام تلافی جویانه در پاسخ به محدودیت‌های کرونایی که کره جنوبی برای مسافران چینی اعمال کرده است اعلام کرد صدور روادید کوتاه مدت برای اتباع کره جنوبی به تعلیق در می‌آید.

براساس گزارش سی ان ان، سفارت چین در سئول، پایتخت کره جنوبی محدودیت‌های اعمال شده توسط کره جنوبی را «تبعیض آمیز» دانست. کره جنوبی از جمله تازه‌ترین کشور‌هایی است که محدودیت‌های کرونایی برای مسافرانی که از چین می‌آیند اعمال کرده است؛ محدودیت‌هایی همچون لزوم آزمایش پی سی آر و قرنطینه شدن به محض ورود به کره جنوبی.

این در حالی است که چین در حال پایان دادن به انزوای خودخواسته‌ای است که در راستای سیاست کرونای صفر صورت گرفت. محدودیت‌های مسافرتی در این کشور لغو شده است و پیش بینی می‌شود در آستانه سال نو چینی حدود دو میلیارد سفر در این کشور انجام شود.

شایان ذکر است کرونا در یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌های چین به سرعت شیوع یافته است. مسئولان بهداشتی چین می‌گویند ۸۹ درصد مردم مرکز منطقه هِنان به این ویروس مبتلا شده اند. این رقم معادل ۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. دولت می‌گوید با وجود افزایش ابتلا در سراسر چین مصمم به بازگشایی کشور است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خب در این زمینه اون مقصر نیست چین مبتلای زیادی داره اونم سعی می‌کنه پیشگیری کنه بلخره همسایه هستن دیگه
آخرین اخبار