استاندار:

زیارت، محور کار فرهنگی در خراسان رضوی است

استاندار خراسان رضوی گفت: زیارت، محور کار فرهنگی در این استان و مزیت اساسی و تاثیرگذار در بسیاری از امور خراسان رضوی است.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی روز سه‌شنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی و زیارت خراسان رضوی گفت: امر زیارت مقوله کاملاً فرهنگی است و در این استان حائز اهمیت است و بر همین اساس نیاز به تغییرات در ذیل معاونت‌های استانداری شکل گرفت و معاونت فرهنگی، اجتماعی و زیارت در این استان ایجاد شد تا مسائل اجتماعی در کنار فرهنگ دیده شود.

او با بیان اینکه مسئله ها بر اساس مزیت ها در خراسان رضوی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: موضوع و مزیت خاص این استان، زیارت است که خود یک وسیله فرهنگی به شمار می‌رود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: فرهنگ مبنای اعتقادی اسلامی و دینی ما است که بر اساس دیدگاه بزرگان نباید نسبت به آن غفلت شود و پرداختن به مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نمی تواند جای فرهنگ را بگیرد، به عبارتی اگر ناامنی وجود داشته، دلایل بنیادی آن ریشه در فرهنگ دارد.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر استفاده از ظرفیت و توان مردمی در حل مسائل بیان کرد: به طور مثال یکی از محورهای کار فرهنگی در سند تحول ۲ هزار و ۵۰۰ روستای خراسان رضوی، جلوگیری از طلاق است و برای این موضوع و با تدبیر اهالی روستا و بزرگان می توان از هم پاشیده شدن بنیان بسیاری از خانواده ها جلوگیری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.