چین:

آمریکا با سیاسی‌کاری، اقتصاد بین‌الملل را تضعیف خواهد کرد

چین ضمن مخالفت با اظهارات آمریکا و ژاپن در بیانیه اخیر، اعلام کرد آمریکا با سیاسی‌کاری در مسائل غیرسیاسی، اقتصاد بین‌الملل را تضعیف خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «ما به شدت با اظهارات واشنگتن و توکیو مبنی بر اینکه چین بزرگ‌ترین چالش استراتژیک منطقه است، مخالفیم».

به گزارش الجزیره، وی در ادامه تاکید کرد: «آمریکا مسائل اقتصادی و تجاری جهان را سیاسی می‌کند. امری که سیستم اقتصادی بین‌المللی را تضعیف خواهد کرد».

گفتنی است، روز چهارشنبه، آمریکا و ژاپن از طرح‌هایی برای تقویت همکاری امنیتی در مقابله با چین پرده برداشتند. در بیانیه مشترکی که پس از گفتگوی وزرای خارجه و دفاع دو کشور منتشر شد، طرفین مدعی شدند که چین تهدیدی «بی‌سابقه» برای نظم بین‌المللی است و متعهد شدند که اتحاد خود را برای رقابت استراتژیک با چین حفظ کنند. علاوه بر این، ناسا، آژانس فضایی آمریکا قصد دارد امروز (جمعه) با ژاپن قرارداد همکاری امضا کند.

افزون بر این، منابع دیپلماتیک ژاپنی و آمریکایی روز دوشنبه گفتند که آمریکا یک واحد واکنش سریع از تفنگداران دریایی را در «اوکیناوا» برای دفاع از جزایر دور افتاده در جنوب غربی ژاپن ایجاد خواهد کرد. گفته می‌شود آمریکا می‌خواهد تا سال ۲۰۲۶ واحد‌های تفنگداران دریایی را در سراسر جزایر اوکیناوا ژاپن مستقر و آن‌ها را با موشک و تجهیزات سبک‌تر برای بازدارندگی ارتش چین مسلح کند.

چین مخالف حضور نظامی آمریکا در شرق آسیا است و همواره تاکید کرده استقرار سربازان این کشور در منطقه بر تنش‌ها خواهد افزود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار