رئیس جمهور در جمع دختران سلیمانی در یزد مطرح کرد؛

بهره گیری از ظرفیت بانوان در شورا‌ها و مراکز تصمیم گیری کشور

رئیس جمهور گفت: ارتقای علم و دانش کشور با بهره گیری از دیدگاه های بانوان صورت گیرد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جمع دختران سلیمانی در استان یزد  ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)گفت: ارتقای علم و دانش کشور با بهره گیری از دیدگاه های بانوان صورت گیرد.

او با اشاره به نقش آفرینی بانوان در توسعه کشور افزود: خواسته به حقی است که زنان خوش فکر و توانمند ایران اسلامی زمینه بیشتری برای نقش آفرینی در توسعه کشور داشته باشند.

رئیس جمهور با قدر دانی از حضور و تلاش بانوان در دستگاه های مختلف دولتی اظهار داشت: بانوان می توانند سلوک و رفتار حضرت فاطمه زهرا (س) را در ادارات ساری و جاری سازند.

او با اشاره به نگاه جاهلیت قدیم و مدرن زن  مردود است، گفت: اندیشه مردم سالاری دینی در ایران اسلامی نمونه بارزی است که در آن  زن با حفظ ارزش ها  در جامعه حضور فعال دارد.

رئیس جمهور افزود: بر اساس اندیشه مردم سالاری ایران، زن انسان تمام عیار است و  بر خلاف اندیشه غرب کالای ابزاری نیست.

او خاطرنشان کرد: امروز زنان ایرانی با حفظ ارزش های چون حجاب و عفاف در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نقش آفرینی می کنند و این چیزی است که در سایه نگاه ارزشی به زن صورت می گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه زن و مرد در جامعه دو رکن اصلی جامعه محسوب می شوند، گفت: نظام جمهوری اسلامی به هیچ عنوان تضییع حق هیچ دختر و زنی را نمی پذیرد و نسبت  به ظلم به بانوان در داخل منزل و جامعه حساس است.

رئیسی با تاکید بر اینکه زنان برای زنان جهان الگو هستند، افزود: ما حافظ حقوق زنان هستیم و از این حقی که خدا به آنها داده و در جامعه داده صیانت می کنیم.

رئیس جمهور با بیان این‌که حمایت از بانوان کارآفرین گفت: در گام نخست برنامه‌های حمایتی ۱۰ هزار نفر از بانوانی که فعالیت صنایع دستی را انجام می‌دهند بیمه می‌شوند.

رئیس جمهور تجدید نظر در حوزه سرانه ورزشی بانوان استان یزد را خواستار شد و گفت: توسعه مراکز ورزشی ویژه بانوان در استان یزد افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار