اردکان پایلوت کشور در تبدیل صنایع آلاینده به صنایع پاک

معاون امور مجلس و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی گفت: طرح گردشگری شریف اردکان می‌تواند برای تبدیل صنایع آلاینده به گردشگری به استان‌های دیگر کشور سوق یابد.

جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جریان سفر خود به استان یزد در شهرستان اردکان حضور یافت و در مراسم کلنگ زنی تبدیل یک واحد صنعتی کاشی به واحد گردشگری ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران و سرمایه‌گذاری در این بخش گفت: ایجاد این مکان پاک صنعت گردشگری استان و کشور را فعال‌تر و بهره‌مندتر می‌کند.

او افزود: در حال حاضر قطار توسعه گردشگری کشور سرعت مطمئنه به خود گرفته است و مقام رهبری نیز اخیراً به این صنعت هم ورود کردند و بیانات ارزشمندی داشتند که رهنمودهایشان راهگشا بود.

واحدی گفت: مباحث تبیین شده در قالب منشوری در دستور کار خواهد بود و اقدامات خوبی را باید بر اساس آن به پیش ببریم و در این حوزه منابع انسانی و گردشگری استان یزد مبنایی قابل‌توجه خواهد بود.

او با اشاره به تأکید ریاست‌جمهور بر توسعه گردشگری سلامت گفت: این بخش باید بیشتر از قبل تقویت شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: استان یزد با توجه به جاذبه‌هایی که دارد جزو استان‌های اول کشور در زمینهٔ گردشگری است و می‌طلبد که در تقویت زیرساخت‌ها گام برداشت.

واحدی ورود سرمایه‌گذاران در تبدیل واحد صنعتی به گردشگری را کار بزرگی دانست و گفت: این طرح می‌تواند به‌عنوان پایلوت برای کشور جهت ایجاد انگیزه برای دیگر سرمایه‌گذاران در راستای تبدیل صنعت آلاینده به گردشگری باشند و به استان‌های دیگر کشور سوق یابد.
معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع گفت: همه ارکان دولت باید برای تعمیم این موضوع با سایر استان‌های کشور با یکدیگر همکاری و کمک کنند.

او ادامه داد: ما نیز در استان و کشور، برای پرداخت تسهیلات و اقدامات لازم در صدور مجوز با قدرت به‌پیش خواهیم رفت تا این کار در فاز‌های متعدد خود به‌خوبی اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار