وزیر نفت:

تعطیلی شهر تهران کمک بسیار بزرگی به تامین گاز کشور کرد/ مصرف گاز در کشور رکورد زد

وزیر نفت با بیان اینکه تعطیلی شهر تهران کمک بسیار بزرگی به تامین گاز کشور کرد، گفت: قطع گاز ترکمنستان به واسطه مشکل پیش آمده در این کشور است.

جواد  اوجي وزیر نفت امروز در جلسه فوق‌العاده ستاد انرژی استان خراسان رضوی و در ارتباط تلفنی با رئیس جمهور گفت : متاسفانه از صبح پنجشنبه واردات گاز از کشور ترکمنستان به ایران قطع شد در همین راستا از تمام توان خود برای تامین گاز استفاده کردیم و مدیریت مصرف گاز با همکاری استانداران در سراسر کشور و برپایی ستاد سوخت و بحران برای رصد لحظه‌ای میزان گاز شکل گرفت.

او  افزود: قطع گاز ترکمنستان به واسطه مشکل پیش آمده در این کشور است و حتی بر اساس اخبار رسیده شهر عشق آباد و استان‌های مجاور این کشور نیز در پایداری شبکه گاز و برق دچار مشکل شده‌اند.

وزیر نفت ادامه داد: متاسفانه از روز گذشته در برخی از نقاط جنوبی استان خراسان رضوی دچار قطعی گاز شدیم و پیش‌بینی شد تا به سرعت گاز مایع در اختیار هموطنان قرار گیرد و بخاری نفتی و گازی نیز در بین شهروندان توزیع شد.

اوجي بيان كرد: دستور رئیس جمهور برای تعطیلی شهر تهران کمک بسیار بزرگی به تامین گاز کشور کرد و در این مدت نزدیک ۲ و نیم میلیون متر مکعب کاهش مصرف گاز صورت گرفت و به یک رکورد بی‌نظیر دست پیدا کردیم.

او تصريح كرد: در این چند روز از تمام توان کشور در حوزه انتقال گاز استفاده کردیم و سعی شد تا با تغییر آرایش در بخش تولید و مصرف نسبت به پایداری شبکه انتقال گاز تصمیم‌گیری لحظه‌ای رخ دهد تا دچار کمترین میزان قطع گاز در کشور و استان خراسان رضوی باشیم.

وزیر نفت صبح امروز در سفر به مشهد مقدس به‌منظور رفع نگرانی‌ها از احتمال افت فشار در پنج استان شمالی کشور (خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، گلستان و شرق مازندران) از تأسیسات انتقال گاز بازدید می‌کند.

 جواد اوجی وزیر نفت گفت: مصرف گاز در کشور با توجه به سرمای کم سابقه رکورد جدیدی زد، به طوریکه ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های مختلف مصرف شد.

او با بیان اینکه در این مدت میانگین دما در ۲۰ استان کشور ۱۰ درجه زیر صفر بود که رقمی بی سابقه است، افزود: با تدابیر انجام شده، تعمیرات اساسی و اقدامات در سکو‌های تولید گاز، افزایش ظرفیت تولید گاز در این ایام در حال رقم خوردن است.

وزیر نفت ادامه داد: بدین طریق تولید گاز خام نزدیک به ۹۹۰ میلیون متر مکعب و تولید گاز شیرین خروجی از پالایشگاه نیز به ۸۴۸ میلیون متر مکعب رسیده است که رکورد بی نظیری است.

جواد اوجی بیان کرد: در چند روز اخیر و با توجه به سرما در استان‌های شرق کشور نزدیک به ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع مصرف شد که این میزان با مصرف بهینه و همکاری مردم به خصوص در استان‌های شمالی قابل تقدیر است.

او تصریح کرد: صرفه جویی در تهران در روز‌های گذشته ۶ میلیون مترمکعب بوده است که قابل تقدیر است، مردم همکاری دارند، اما تقاضا داریم این روند تداوم یابد تا سایر مشترکان دچار قطعی گاز نشوند.

وزیر نفت تاکید کرد: تا دیروز عصر خوشبختانه در هیچ جای کشور شاهد قطعی گاز نبودیم، ولی در شهرستان‌های شمال شرق کشور، با توجه به مصرف بالای گاز در مقایسه با سال گذشته، در برخی شهر‌ها و روستا‌ها در جنوب استان خراسان رضوی به علت افت فشار، گاز قطع شد.

جواد اوجی اظهار کرد: البته همکاران در شرکت ملی گاز و استان‌ها موضوع را دنبال می‌کنند و شرکت پالایش و پخش نیز تدابیر خوبی را در نظر گرفته است، در این راستا سوخت مایع، نفت سفید و سیلندر، بخاری نفتی و برقی نیز برای مشترکان تدارک دیده شده است.

چالش تامین گاز در سه استان کشور

جواد اوجی وزیر نفت گفت: از روز‌های ابتدایی که موضوع قطع گاز ترکمنستان به دلیل سرمای بی سابقه در این کشور رخ داد، آن‌ها صادرات گاز به خراسان رضوی را قطع کردند که با تدابیر اندیشیده شده شبکه انتقال انجام و مصرف مدیریت شد.

او افزود: در هر سه استان خراسان و استان‌های گلستان و مازندران به سرعت ستاد سوخت و بحران تشکیل و با همکاری خوب استانداران کشور، خوشبختانه با همکاری افراد در صنعت نفت و گاز اوضاع مدیریت شد تا مردم دچار چالش نشوند.

وزیر نفت ادامه داد: شبکه انتقال گاز تاکنون پایدار است، در برخی نقاط جنوب استان خراسان رضوی از دیشب مشکل پیدا شد که همکاران ما در حال تلاش هستند و خانه به خانه می‌روند و نفت سفید، بخاری و سیلندر گاز ال. پی. جی توزیع می‌کنند.

اوجی بیان کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی پیش بینی مصرف گاز در خراسان رضوی بالای ۶۴ میلیون متر مکعب بود که با همکاری مردم در این استان، به طور میانگین ۲ میلیون متر مکعب صرفه جویی شد که قابل تقدیر است.

او تصریح کرد: یک کار خوب استاندار خراسان رضوی برگزاری جلسات به صورت مستمر در ستاد سوخت و بحران استان بود تا با اتخاذ راهکار‌ها مردم کمترین چالش را داشته باشند، امروز هم به اتفاق ایشان از برخی شهرها دچار قطعی گاز به صورت میدانی بازدید می‌شود.

وزیر نفت تاکید کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده برای حل مشکل گاز جنوب خراسان رضوی توافق شد تا شرکت ملی گاز و پالایش و پخش برای احداث خط لوله "تابش" تسریع شود تا استان‌های مربوطه از نظر فرآورده‌های نفتی در سال‌های آتی تامین شوند.

اوجی اظهار کرد: احداث خط لوله گاز به استان خراسان رضوی تقویت خواهد شد و در موضوع تولید گاز و مدیریت مصرف تصمیم‌های خوبی گرفته شده است.

وزیر نفت گفت: سازمان راهداری و پلیس راهور در این مدت تلاش‌های زیادی داشته و امید است تسهیل تردد تانکر‌های سوخت برای نیروگاه‌های تولید برق را نیز در اولویت قرار دهد.

او افزود: خوشبختانه امسال مشوق‌های خوبی در دولت مصوب شد که هر مشترک که مصرف گاز خود را یک درصد کاهش دهد، سه درصد تخفیف بگیرد و از سوی دیگر مشترکانی که خارج از الگو، مصرف می‌کنند اخطار بگیرند و حتی گازشان قطع و در قبوض نیز جرایم برایشان اعمال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۳۰ ۲۷ دی ۱۴۰۱
مصرف گاز تو ایران بالا نیست مشکل اصلی اینه که سرمایه گزاری لازم برای توسعه شبکه گاز به روز رسانی و نوسازی صنایع تولید گاز وجود نداره مشکل اصلی فقدان سرمایه گزاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۶ دی ۱۴۰۱
شما کلا مملکت رو تعطیل کردید زیرا کار دیگه ای ازتون ساخته نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۶ دی ۱۴۰۱
شما... تا مشکلی پیش میاد فقط بلدید تعطیل کنید و تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۶ دی ۱۴۰۱
شاید همین تعطیلی ها بی عرضگی و کم کاری شما را جبران کند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۶ دی ۱۴۰۱
آره بیا شمال ببین همه اومدن مثلاً ویلاشون. خونه خودشون تو تهران که گرمایشی روشنه و اینجا مثلاً ویلاشون رو باید با چی گرم می کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۶ دی ۱۴۰۱
پس درز و منافذ ساختمانها(اطلاع رسانی عمومی) و مصرف سوخت موتورخانه ها (گروه های جهادی) در تهران کنترل و مدیریت بشه شاید قد نصف مملکت صرفه جویی و ذخیره گاز انجام شده باشد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۶ دی ۱۴۰۱
پول بانک ها بجای اینکه وارد صنعت و پتروشیمی بشه وارد ساختمان سازی شده که باعث گرونی خونه ها میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۵ دی ۱۴۰۱
یه پیشنهاد به مسئولین
بیایید کشور را زوج و فرد کنید یه روز نیمه شمالی کلا تعطیل یه روز نیمه جنوبی
اینطور دیگه قطعی آب و گاز و برق نخواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۵ دی ۱۴۰۱
خدارو شکر که تمام امور و اداره کشور یک دست بوده و در دست اصولگرایان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۵ دی ۱۴۰۱
آرزوی زمستان سخت برای غرب گریبان گیر خودمان شد. تا درس عبرتی باشد برای خودمان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۵ دی ۱۴۰۱
چرا تا الان به فکر نبودید؟ مثلا رو گاز خوابیدیم. حالا خوبه ایران سرمای ادوپا و آمریکارو نداره خداوکیلی چهارتا سکو و پالایشگاه بزنید تا کی می خواید مردم رو زجر بدید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۶ دی ۱۴۰۱
کشور نروژ کشوری نفت خیز با صندوق ذخیره ملی ۱۴۰۰ میلیارد دلاری و ثروتمندترین کشور جهان است. کشور نروژ بعد از روسیه دومین کشور صادرکننده گاز به سراسر اروپاست ولی کشورش لوله کشی گاز نداره! ۹۰ درصد برقش از طریق آبی تامین میشه!
یک پنجم درآمدشون رو برا قبض برقشون پرداخت می کنن اونم فقط یک قبض!!! شما چقدر از درآمدتون رو برا کل قبضاتون میزارید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۶ دی ۱۴۰۱
لطفا بفرمایید درآمد نروژی ها چقدره و همینطور تورم در چه حده؟!
Iran (Islamic Republic of)
Nim
۲۳:۱۲ ۲۶ دی ۱۴۰۱
یک آشنا تو سوئد داریم که نزدیک نروژ هست شاید از شما بهتر بدونه اونجا چه خبره ولی در کل بدون که اونجا تمام فروش گاز پولش می‌ره ذخیره برا آینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۵ دی ۱۴۰۱
از تامین سوخت اروپا چه خبر واقعا متاسفم برگشتیم به تنضیمات کارخانه کپسول بخاری نفتی ..‌‌‌چه پیشرفتی احسن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۳ ۲۵ دی ۱۴۰۱
خوبه پس کل مملکت را تعطیل کنید انوقت گاز اضافه هم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۵ دی ۱۴۰۱
بعله مدیریت که نباشه یک باره مصرف جهش میزند اونم تو کشوری که معدن همه چیز هست و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۵ دی ۱۴۰۱
باز باید تهران تعطیل بشه. به دلایل قبلی...
اما اگر تعطیل هم نشه باید ساعت کاری از 9 تا 13 باشه
البته من کلا ساعت کاری ادارات رو قبول ندارم
* برای رمضان ساعت کم میشه
* برای بیماری های مسری ساعت کم میشه
* برای آلودگی هوا ساعت کم میشه
* برای سرما ساعت کم میشه
* برای کاهش مصرف برق ساعت کم میشه
* برای هر چیزی ساعت کم میشه

این 44 ساعت اداری که قرار هست بشه 42.5 مشکل داره
باید بشه 36 ساعت
اونوقت همه چیز درست میشه
هم با این تورم مردم به شغل دوم میتونند برسن یا با خانواده باشن و زندگی کنند
متاسفانه همیشه چیزهای بدیع لحاظ نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۵ دی ۱۴۰۱
سرمای ھوا باعث افت فشار گاز میشہ ھر چقدرم گاز تزریق بشہ باز سرمای ھوا ھست و تو فشار گاز لولہ ھای اصلی تاثیری ندارہ (( بہ زبان سادہ سرما زورش بیشتر ))
فقط فقط با صرفہ جویی میشہ گازی کہ تحد تاثیر سرما فشارش بہ پایین ترین حد میرسہ توزیع مناسبی بشہ
وقتی صرفہ جویی کنیم تقسیم متعادل در لولہ ھای اصلی بین مصرف کنندہ ھای گاز بہ وجود می یاد و کمک میشہ کہ بہ ھمہ مناطق سردسیر کہ با افت شدید گاز در لولہ ھای اصلی مواجہ ھستن ھم گاز برسہ
پس نہ کبود گاز ھست نہ بی تدبیری
مصرف بی رویہ باعث این گرفتاری میشہ
بعضی ھا کلا از صرفہ جویی فراری ھستن
ی خونہ ۸۰ متری ۳ تا بخاری روشنہ بہ علاوہ اب گرمکن و کاربا اجاق گاز برای پخت غذا
یا ھمہ رادیاتور اتاق و پذیرایی و حمام تا آخرین درجہ در حال گرم کردنہ
بعد ھی طعنہ میزنیم کہ چی شد پس چرا اینطوری شد
ھیچی نشد ھم وطن عزیز
صرفہ جویی کنیم تا مناطق سرد سیر دچار قطعی نشن اونا ھم ھموطن خودمون ھستن
قرار نیست چون از نعمت گاز برخورداریم تو مصرف گاز خودمون غرق کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۵ دی ۱۴۰۱
سفسته نکن. میگن فرزندآوری کنید بعد گاز ندارن آب ندارن برق ندارن . یعنی چی مصرف بی رویه؟ کل خونه ما با به بخاری گدم میشه الان. یعنی همون رو هم خاموش کنیم ؟ مشکل مصرف مربوط به ادارات دولتی و رستورانها و بانکها با اون سقف بلند هست . گیرم اون ۵ پنج درصد قشر مرفه مصرف دو کاهش بدن باز هم مشکل گاز برطرف نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۵ دی ۱۴۰۱
آفرین چہ صرفہ جو ۱ بخاری روشنہ خونہ تون پس جز کم مصرفھا ھستین الان از صرفی جویی ناراحتی یا از اطلاع رسانی کہ کردہ ؟ھمہ مون خوب میدونیم کہ چقدر تو ھمہ چی اسراف میکنیم ھر چی ھم کہ میکشیم از کمبود اب و برق و گاز از اسراف، اداری و خانگی ھم ندارہ کلا جز کشورھای پرمصرف ھستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۵ دی ۱۴۰۱
از سرمای ارو پا چخبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۵ دی ۱۴۰۱
میگن دارن هیزم جع میکنن برای ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۵ دی ۱۴۰۱
پس بی زحمت تهران را کلا تا ابد تعطیل فرمایید بلکه بقیه مشکلات هم حل گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۵ دی ۱۴۰۱
چوب‌خدا صدا نداره!!! از بی گازی و سرمای زمستانشون خوشحال بودید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۵ دی ۱۴۰۱
اینکه طوریش نشده گاز و همه چیزشان رو به راهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۵ دی ۱۴۰۱
توسعه پایین دستی با شتاب و گازرسانی به تمامی شهرها و روستاها بدون در نظر گرفتن توسعه بالادستی باعث اینگونه مشکلات میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۵ دی ۱۴۰۱
به به احسنت به مدیران جهادی با این تصمیم خارق العاده ماشاالله می بالیم به شما مدیران عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۵ دی ۱۴۰۱
عزیز جان مصرف گاز رکورد نزده از این ور هی تبلیغ میکنید بچه بیارید خانواده تشکیل بدید همه این عزیزان مسکن میخوان یعنی خانوار داره میره بالا و شما هیچ تمهیداتی نداشتی برای این جمعیت نه تنها این آموزش و پرورش هم به همینصورته این همه نوزاد به دنیا اومده و کد ملی صادر شده اما معلم رسمی و دلسوز تو مدارس پیدا نمیشه یکم سرتون به برنامه ریزی کشور باشه همه چی حل میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۵ دی ۱۴۰۱
حرفهای وزیر نفت منطقی نیست.اول اینکه ایران بعنوان تولید کنند بزرگ گاز در جهان نیازی به واردات گاز ندارد و واردات گاز از ترکمنستان بعلت بی تدبیری و بی لیاقتی مسئولان نفت است و بس.در ضمن شما به پرسنل خود بخصوص کارگران پیمانکاری اصلا رسیدگی نمیکنی برای مثال چرا هنوز بعد از ۱۵ سال هنوز تبدیل وضعیت نشدیم؟ سطح استاندارد نفت ایران با جهان بسیار پایبن است و ..بیشتر اشکال از خودتان است و بس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۵ دی ۱۴۰۱
پایتخت رو تعطیل میکنند که مصرف گاز رو مدیریت کنند.بابا یه سوزن به خودتون بزنید یه جوالدوز به اروپا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۵ دی ۱۴۰۱
روحانی بدون اینکارا گازو رسوند... رییسی نمرت صفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۵ دی ۱۴۰۱
گویا چب سوزی اروپا با آنهمه نیروگاه اتمی به ما هم رسید کم کم باید بفکر چوب هم باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۵ دی ۱۴۰۱
چهل ملیون جمعیت را در سواحل معتدل در زمستان جنوب و برای آبادانی سواحل هزاران کیلومتری جنوب اسکان دهید و زیر ساختها را از همکنون برای نیروگاههای بزرگ خورشیدی بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۳ ۲۵ دی ۱۴۰۱
همه جا ی دنیا برای پیشرفت از هیچ کاری فرو گذار نمی کنند ما مملکت را تعطیل می کنیم که گاز مصارف خانگی را تامین کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۵ دی ۱۴۰۱
فردا باید تعطیل بشه از چند نظر تصادفات زمین خوردن و...حتی بانک‌ ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۵ دی ۱۴۰۱
باز باید تهران تعطیل بشه
اما اگر تعطیل هم نشه باید ساعت کاری از 9 تا 13 باشه
البته من کلا ساعت کاری ادارات رو قبول ندارم
* برای رمضان ساعت کم میشه
* برای بیماری های مسری ساعت کم میشه
* برای آلودگی هوا ساعت کم میشه
* برای سرما ساعت کم میشه
* برای کاهش مصرف برق ساعت کم میشه
* برای هر چیزی ساعت کم میشه

این 44 ساعت اداری که قرار هست بشه 42.5 مشکل داره
باید بشه 36 ساعت
اونوقت همه چیز درست میشه
هم با این تورم مردم به شغل دوم میتونند برسن یا با خانواده باشن و زندگی کنند
متاسفانه همیشه چیزهای بدیع لحاظ نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۵ دی ۱۴۰۱
اینکه دولت و محلس رو یکدست نخبه ها گرفتن خوبیش اینه که هیج وزیری استیضاح نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۵ دی ۱۴۰۱
متاسفم وزیرران در کشورهای دیگر تلاش در افزایش تولید و رونق اقتصادی تلاش میکنند در ایران وزیران نا کار امد از تعطیلی کشور خوشحال میشوند یعنی وزیران بیکار .به همین دلیل بعد از ۴۳ سال پدر دلار را دراوردیم و با تو دهنی بعد از ۴۳ سال دلار را به ۴۳ هزار تومان رساندیم باید گفت افرین به اینهمه تلاش موفق باشید اینده روشنی در انتظار مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۵ دی ۱۴۰۱
بی تدبیری شما هم کمک بزرگی به پس رفت ایران خواهد کرد
عدم همکاری ملت در مدیریت مصرف گاز ناشی از عصبانیت ملت از بی تدبیری شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۵ دی ۱۴۰۱
باز هم تهران را تعطیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۵ دی ۱۴۰۱
سلام ،

مصرف گاز توسط مردم ،
گاز را در لوله ها به جریان می اندازد !!!!!
پس می توان تمرکز ایستگاه های تقویت فشار ،
را به نقاط دیگر برد ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۵ دی ۱۴۰۱
خدابیامرز یه بنده خدایی میگفت، فرزند کمتر زندگی بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۵ دی ۱۴۰۱
خدا بیامرز این روزها رو با این جمعیتی که الان داریم 50 سال پیش دیده بود و در مشهد در مرقد مطهر داشت به عزیزان توضیح میداد که باید چجوری 80 میلیون نفر شکمشونو سیر کنیم و در کنارش کار و رفاه برای مردم ایجاد کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۵ دی ۱۴۰۱
از زمستان سخت اروپا چه خبر اقای وزیر؟
فعلا که دولت برای الودگی هوا برای کمی گاز
برای.... چاره ای جز تعطیل کردن بلد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۵ دی ۱۴۰۱
بجای تقویت خود دنبال تحقیر دیگران هستیم و این هم میشه نتیجش