دانشگاه مسیری سریع تر برای جذب استعدادهای تئاتر

مدیر گروه هنرهای نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: دانشجوی مستعد تئاتر از همان سال‌های ابتدایی تحصیل از طریق اساتید جذب بدنه نمایش استان می‌شود.

محمد جهانپا مدیر گروه هنر‌های نمایشی دانشگاه ازاد اسلامی مشهد در خصوص اضافه شدن رشته‌های هنر‌های نمایشی به دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: از امسال رشته‌های زیرگروه هنر‌های نمایشی مانند کمک کارگردانی، تدوین، انیمیشن، بازیگری و ادبیات نمایشی به گروه‌های درسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزوده شده است. آغاز کلاس‌های کارگردانی، انیمیشن و تدوین از ترم مهر آغاز شده و بازیگری و ادبیات نمایشی نیز از ترم بهمن در دانشگاه فعال خواهند شد.

او در خصوص نحوه انتخاب اساتید این رشته‌ها افزود: کسانی که بیش از ۱۰ سال در این زمینه‌ها فعالیت کرده باشند و دارای یک مدرک دانشگاهی مرتبط با رشته مورد نظر باشند به عنوان استاد هر رشته انتخاب خواهند شد. قوانین به دانشگاه‌های آزاد این امکان را می‌دهد که استادکار ماهر در هر زمینه‌ای به عنوان استاد درس انتخاب شود، در نتیجه می‌توان از بزرگان تئاتر مشهد نیز دعوت به همکاری کرد.

مدیر گروه هنر‌های نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد  ادامه داد: دانشگاه‌های آزاد اسلامی بعد از دانشگاه‌های دولتی دومین مدرک معتبر در کشور را ارائه می‌دهد. در حال حاضر در  مشهد در مراکز آموزش عالی و علمی و کاربردی، برخی از رشته‌های زیرگروه ادبیات نمایشی برقرار بوده است، اما اولین مرتبه است که در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد این گروه آموزشی افزوده شده است.

جهانپا بیان کرد: امسال رشته ادبیات نمایشی در مقطع کاردانی به دانشگاه افزوده شده و با توجه به هزینه‌های تحصیل در در دانشگاه آزاد پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی صورت نگیرد. با این حال برای تاسیس مقطع کارشناسی در دانشگاه نیز باید مولفه‌هایی ایجاد و مقرراتی رعایت شود که امیدواریم از سال آینده این مقطع نیز به دانشگاه آزاد افزوده شود.

او تصریح کرد: در میان رشته‌های حوزه سینما و نمایش رشته‌های فنی مانند تدوین و انیمیشن بازار کار بهتری دارد، اما دانشجویی که به حوزه نمایش ورود می‌کند نباید به این فکر کند که تحصیل در این رشته‌ها گذران وقت است و آینده کاری ندارد. دانشجوی مستعد همان سال‌های ابتدایی تحصیل از طریق اساتید جذب بدنه تئاتر استان می‌شود. در حال حاضر بازیگرانی که به تئاتر جذب شدند در محیط‌های دیگری کشف و جذب تئاتر شدند، اما اگر این اتفاق از مسیر دانشگاه رخ دهد افراد سریع‌تر جذب تئاتر می‌شوند.

مدیر گروه هنر‌های نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تاکید کرد: در واقع حضور در محیط آکادمیک علاوه بر افزایش اطلاعات علمی، ارتباط با اساتید رشته مورد نظر را برای افراد فراهم می‌کند و فضایی برای شناخت استعداد‌ها است. مدرک تحصیلی به افراد کمک می‌کند به صورت تکنیکی و علمی یاد بگیرند، وارد حوزه‌های پژوهشی شوند و باری از روی دوش فضای علمی تئاتر بردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.