محبی‌پور:

بدون تبادل، فرهنگ خام باقی می‌ماند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه فرهنگ بدون تبادل خام باقی می‌ماند، گفت: برگزاری جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ای می‌تواند رفتار‌های مثبت زیادی را در جامعه تسری دهد.

اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در حاشیه برگزاری این رویداد هنری ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری جشنواره تئاتر فجر منطقه ۴ به میزبانی استان فارس گفت: هنر‌های نمایشی سبک و بخشی از شیوه زندگی ما را به نمایش می‌گذارد. این هنر نگاهی نقادانه، توصیفی و اصلاح‌گرایانه به مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری دارد.

او با بیان اینکه طبیعتا با برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری در استان‌ها اتفاقات بی‌شماری قابلیت عملیاتی شدن خواهند داشت، گفت:با برگزاری جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ای و دیگر رویداد‌های فرهنگی هنری زمینه کار و فعالیت برای هنرمندان عرصه تئاتر فراهم خواهد شد. این عزیزان برای ماه‌ها درگیر تهیه و تولید یک اثر نمایشی هستند و این عشق و لذتی که دارند مطمئنا تنها با اجرای روی صحنه به حد اعلای خود خواهد رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان فارس گفت: در بخش دیگر این رویداد‌های هنری دست‌اندرکاران هنر‌های نمایشی هستند که فرصت را برای ظهور و بروز تولیدات نمایشی هنرمندان آماده می‌کنند و بخش دیگر تماشاگران هستند که از دیدن این آثار نمایشی لذت می‌برند.

محبی‌پور با بیان اینکه برگزاری رویداد‌های فرهنگی هنری باعث ارتباط هرچه بیشتر افراد جامعه خواهد شد، گفت: تلاش بخش‌های مختلف هنری از تولید، عرضه و تماشا به واسطه ابزار رسانه و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفتن باعث ارتباط با جامعه و تاثیرات فرهنگی خواهد شد.

او گفت: برگزاری جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ای می‌تواند رفتار‌های مثبت زیادی را در جامعه تسری دهد. البته قطعا بسیاری از رفتار‌های ناپسندی که با مسائل شهروندی و اجتماعی در ارتباط هستند نیز با برگزاری این رویداد‌های هنری قابلیت اصلاح رویه خواهند داشت.

محبی‌پور با تاکید بر اینکه فرهنگ، بدون تبادل خام باقی می‌ماند و چه بسا در مسیر ارتقای خود با شکست مواجه می‌شود، توضیح داد: ما در تاریخ با نابودی بسیاری از فرهنگ‌ها مواجه بوده ایم. بخشی از فرهنگ‌ها به دلیل عدم تبادل با محیط پیرامون خود به تدریج حذف شده و به محاق رفته‌اند. به عنوان مثال زبان‌های بومی که ما در سراسر کشور و استان فارس داشتیم و متاسفانه در حال حاضر از بین رفته است.

او گفت: مبادلات فرهنگی می‌تواند باعث ارتقای فرهنگ شود و داشته‌های فرهنگی را افزایش دهد؛ ضمن اینکه در یک جغرافیای یکپارچه مثل ایران، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف عمق ارتباط فرهنگی، انسجام و وحدت ملی ما را افزایش می‌دهد.

محبی‌پور با بیان اینکه شب گذشته به تماشای نمایش ساختمان رُز نشسته است، گفت: شب گذشته نمایش فاخر «ساختمان رُز» از استان کرمان را به تماشا نشستم که مضمون اجتماعی بسیار رفیعی داشت و نقش آسیب‌های اجتماعی در فرآیند زندگی افراد را به خوبی نشان داد. این اثر خود بر اهمیت و تاثیر برگزاری رویداد‌های فرهنگی هنری به ویژه جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور صحه می‌گذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار