تخصیص ۱۰ درصد منابع هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت در بودجه ۱۴۰۲

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ گفت: ۱۰ درصد منابع هدفمندی یارانه‌ها یعنی ۶۹ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۲ برای حوزه سلامت پیش‌بینی شده است.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره جزئیات جلسه امروز این کمیسیون اظهار کرد: امروز در ابتدای جلسه میزبان رئیس مجلس شورای اسلامی بودیم. رئیس مجلس نقاط قوت و ضعف بودجه را تشریح کرد و دغدغه‌ها و نقشه راه‌هایی را برای اینکه به سقف بودجه اضافه نشود و از بی‌انضباطی مالی جلوگیری شود و همچنین منابع و مصارف واقعی شود را مطرح کرد.

وی افزود: رئیس مجلس همچنین درباره تخفیف مالیاتی کسب و کار‌های کوچک و همچنین حمایت از کسب و کار‌های مجازی و حوزه اشتغال و معیشت و مسکن نقشه راه‌هایی داشت که ما این مسائل را در جریان جزئیات بودجه در نظر خواهیم گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ بیان کرد: در موضوع مصارف هم میزبان آقای میرکاظمی و دوستان ایشان بودیم. دولت در سال آینده ۳۶۰ همت برای هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی کرده است و برای یارانه نان نیز ۱۰۴ همت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

زارع با بیان اینکه برای سال آینده ۲۰ درصد افزایش حقوق پیش بینی شده است گفت: حداقل حقوق پرداختی کارمندان ۷ میلیون تومان و سقف معافیت مالیاتی هم ۷ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.  

وی ادامه داد: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای ایجاد صندوق‌های پیشرفت در استان‌های کشور، برای هر استان هزار میلیارد تومان دیده شده است و همچنین ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز برای صندوق تثبیت بازار سرمایه پیش بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ تصریح کرد: ۱۰ درصد منابع هدفمندی یارانه‌ها یعنی ۶۹ هزار میلیارد تومان برای حوزه سلامت و همچنین ۴۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پزشک خانواده پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار