در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پوشش کامل مسابقات بین المللی قرآن کریم از رادیو قرآن

خالقی گفت: علاوه‌بر پوشش کامل مسابقات قرآن از رادیو، چهار برنامه زنده شبکه هم به اهواز منتقل شد و از محل مسابقات رقابت‌ها را پخش می‌کنیم.

مسابقات کشوری قرآن کریم از ۲۲ دی شروع شد و تا ۲۸ دی به میزبانی اهواز برگزار می‌شود. مسابقات خواهران در روزهای ۲۴، ۲۵، ۲۶ و ۲۷ در مجتمع سازمان صنعت آب و برق و بخش برادران در روزهای ۲۳، ۲۴، ۲۵، ۲۶ و ۲۷ در شهرک نفت سالن امام رضا (ع) برگزار می‌شود. 

مسعود‌‌‌رضا خالقی، مدیر گروه علوم قرآنی و سرپرست گروه اطلاع رسانی رادیو قرآن درباره پوشش زنده چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم توسط رادیو گفت: امسال چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در استان خوزستان و در شهرستان اهواز در حال برگزاری است. همزمان در دو نقطه از شهر مسابقات خواهران و برادران برگزار می‌شود. این مسابقات شامل ترتیل‌خوانی، حفظ قرآن و قرائت تحقیق است. 

رادیو قرآن به نسبت دوره‌های قبل حضور پر قدرتی داشت 

مدیر گروه علوم قرآنی رادیو قرآن ادامه داد: از روز پنج‌شنبه ۲۲ دی افتتاحیه مسابقات شروع شد و از روز جمعه مسابقات شروع شد. سه‌شنبه ۲۷‌ام این رقابت‌ها تمام می‌شود و روز چهارشنبه ۲۸ دی اختتامیه مسابقات است. رادیو قرآن در این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های قبل حضور پر قدرت‌تری دارد. 

چهار برنامه به پوشش مسابقات قرآن کریم پرداخت 

خالقی با بیان اینکه علاوه‌بر پوشش کامل مسابقات از ساعت ۱۵ تا ۲۱ شب، چهار برنامه زنده شبکه هم به اهواز منتقل کردیم و از محل مسابقات رقابت‌ها را پخش می‌کنیم، افزود: هرروز مجله صبحگاهی «تسنیم» از ساعت ۶:۴۰ دقیقه تا ۸:۰۰ صبح از استودیوی مرکز خوزستان پخش زنده دارد. برنامه «افق» فقط روز شنبه از محل مسابقات پخش زنده داشت. برنامه «صدای نیایش» پنج‌شنبه شب و برنامه «والعصر» از شنبه تا چهارشنبه به همین ترتیب پوشش مسابقات را انجام می‌دهد. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا از لحاظ پوشش زنده مسابقات همانند مسابقات نغمات با مشکلات فنی روبه‌رو بودید، بیان کرد: خداراشکر در این دوره از مسابقات، معاونت صدای مرکز اهواز با رادیو قرآن همکاری خیلی خوبی داشته است. به‌هرحال، استان‌ها ظرفیت محدودی دارند و شاید آنچه در تهران انتظار داریم، در مراکز قابل انتظار نباشد. 

مرکز قزوین نتوانسته فرستنده‌ای در اختیار ما قرار دهد 

سرپرست گروه اطلاع رسانی رادیو قرآن درباره مشکلات فنی پخش مسابقات نغمات از طریق صداوسیما توضیح داد: طبق گفته‌های سازمان اوقاف در آن دوره از مسابقات، گویا مرکز قزوین به عنوان میزبان برایش مقدور نبوده که فرستنده‌ای در اختیار ما قرار دهد. درحالی که ما به سازمان اوقاف اعلام کردیم که آمادگی داریم تمام قد پوشش مسابقات نغمات را در قزوین انجام دهیم. 

برای پوشش مسابقات قرآنی از واحد سیار مراکز استفاده می‌کنیم 

خالقی با بیان اینکه برای پوشش برگزاری هر دوره از مسابقات، سازمان اوقاف به ما اعلام می‌کند که هماهنگی‌های لازم برای پوشش مراسم انجام شده است، بیان کرد: ما به سازمان اوقاف می‌گوییم که امکانات صداوسیما‌ در محل برگزاری مسابقات به چه صورت است و امکان سرویس به ما وجود دارد یا خیر. چون سخت است که از تهران واحد سیار را به شهر دیگر منتقل کنیم. معمولاً از واحد سیار مراکز استفاده می‌کنیم. از طرفی، امکان انتقال سیستم فنی را هم داریم. 

یک گزارشگر برای پوشش مسابقات نغمات اعزام شد 

به گفته وی، از آنجایی که وظیفه رادیو قرآن این است که هرچه توان دارد در اختیار قرار دهد، یکی از گزارشگران به قزوین اعزام شد تا در برنامه‌های مختلف مسابقات قرآنی را به نحوه شایسته‌ای منعکس کند. 

افتتاح رادیوی فصلی مسابقات را فقط شنیدم 

مدیر گروه علوم قرآنی رادیو قرآن در پاسخ به این سوال که ماجرای افتتاح رادیوی فصلی مسابقات طبق گفته‌های رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به کجا رسید، تصریح کرد: در جریان رادیوی مسابقات نیستم و فقط این موضوع را شنیدم. به‌هرحال، «وقتی آب هست، تیمم باطل است». وظیفه رادیو قرآن، شبکه قرآن و معارف سیما پوشش مسابقات است. 

پیش از این حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر راه‌اندازی رادیو فصلی تحت عنوان مسابقات قرآنی را داد و گفته بود، به دنبال آن هستیم با هم‌افزایی بین ما و صداوسیما رادیو فصلی را تحت عنوان رادیو مسابقات رونمایی کنیم. امیدواریم این رادیو فصلی به مسابقات بین‌المللی پیش‌رو برسد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار