دید افقی در گردنه‌های مهاباد به ۲۰ متر کاهش یافت

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: وجود مه غلیظ در گردنه‌ها و نقاط کوهستانی این شهرستان دید افقی را به کمتر از ۲۰ متر کاهش داده است.

رحمت نویدنیا رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بر اثر برودت هوا و مه غلیظ، دید افقی در بسیاری از محور‌های کوهستانی و گردنه‌های این شهرستان بویژه گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان و گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت به کمتر از ۲۰ متر کاهش یافته و رانندگان مجبور به استفاده از چراغ مه شکن و تردد با سرعت بسیار کم هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محور‌های مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری در این محور‌ها خودداری کرده و در صورت لزوم نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد ادامه داد: هم اکنون تردد در جاده‌های بین شهری و روستایی این شهرستان بدون هیچ مشکلی در جریان است.

وی از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست تا قبل از سفر از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

نویدنیا اضافه کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستا‌های کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران)، گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد ارومیه) فعال شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد تاکید کرد: در بخش روستایی نیز ۲ راهدارخانه سیار در مسیر‌های روستا‌های آفان و سیاقول، کار برفروبی و بازگشایی محور‌های روستایی این شهرستان را بر عهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.