معاون گوترش: یمن شاهد بدترین بحران در جهان است

مارتین گریفیتس در گزارشی به نشست ویژه شورای امنیت درباره یمن تایید کرد بحران انسانی در یمن، بدترین بحران در جهان است.

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی، در گزارشی به نشست ویژه شورای امنیت درباره یمن، گفت: بحران انسانی در یمن، بدترین بحران در جهان است. اوضاع امنیتی در یمن برای فعالیت‌های انسانی، همچنان بسیار دشوار است. از طرف‌های یمنی می‌خواهم، زمینه رسیدن کمک‌ها با سرعت و امنیت و به دور از هر نوع مانعی را فراهم کنند.

براساس گزارش الجزیره، گریفیتس افزود: از همه کشور‌ها می‌خواهم تا تلاش‌های خودشان را برای تقویت اقتصاد یمن، افزایش دهند.

از سویی دیگر، هانس گروندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در گزارش خود به نشست شورای امنیت که درباره یمن برگزار شده بود، گفت: همچنان بعضی فعالیت‌های محدود نظامی در استان مأرب، الحدیده و لحج و نیز در نوار مرزی یمن و عربستان وجود دارد. همه طرف‌ها در یمن را به تلاش برای تمدید آتش بس دعوت می‌کنم.

این درحالی است که چندی پیش ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی یمن در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: توافق ضمنی زیر نظر نماینده سازمان ملل در سفر قبلی‌اش صورت گرفت و برای پرداخت حقوق کارکنان، اعلام آمادگی کردند. اما در عمل، این اتفاق رخ نداد. این شرایط به علت آن است که طرف‌های بزرگ بین المللی که آمریکا و انگلیس در صدر آن‌ها قرار دارند، نمی‌خواهند اوضاع در یمن آرام بگیرد.

با وجود کارشکنی غربی‌ها برای رسیدن به آرامش در یمن، منابع سیاسی از به دست آمدن نتایج مثبت در مذاکرات مسئولان یمنی با میانجی‌های عمانی سخن می‌گویند. همچنین گفته شده درباره توافق جدیدی شامل اجرای خواسته‌های یمنی‌ها در زمینه پرداختن حقوق کارمندان، گسترش دامنه پرواز‌های فرودگاه بین المللی صنعا، برداشتن محدودیت‌های بندر الحدیده و بازگشایی گذرگاه‌ها در استان‌ها در مقابل اقدام صنعا در دادن مجوز به از سرگیری صادرات نفت در بندر‌های شرق  این کشور پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۶ دی ۱۴۰۱
این گزارش دو حالت داره: یا واقعاً وجدانش بدرد اومده یا عربستان پولش رو نداده
آخرین اخبار