صفایی دلویی:

گردشگران سفیران مقابله با ایران هراسی هستند

یک نماینده مجلس گفت: ایران این قابلیت را دارد که سالانه پذیرای ۱۰ میلیون گردشگر باشد. پس از حضور این مسافران پروژه ایران هراسی ضعیف می‌شود.

محمد صفایی دلویی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که یکی ظرفیت‌های مهم کشور چه از نظر فرهنگی و اجتماعی و چه از نظر اقتصادی، صنعت گردشگری است، گفت: وابستگی دولت‌ها طی ۲۰ سال گذشته به درآمد‌های نفتی مانع مهم پیش روی رشد اقتصادی کشور بوده است در حالی که ایران دارای پتانسیل‌های فراوانی برای رشد و توسعه اقتصادی است.

او با بیان این که متاسفانه در سال‌های گذشته سازمان میراث فرهنگی کشور و امروز وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارای محدودیت‌های ناخواسته برای گردشگران و مسافران هستند، افزود: عبور از این محدودیت‌ها و موانع مستلزم توجه به مسائل مهمی است که یکی از آن‌ها توجه مضاعف به کشور‌های منطقه و همسایگان است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مسافرت گردشگران از کشور‌های منطقه نظیر عمان، بحرین، عراق، کویت، آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان و ... از راه‌های هوایی، زمینی، دریایی و ریلی به ایران مزیتی محسوب می‌شود که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: آماده سازی بستری مناسب برای پذیرش بیش از پیش مسافران از کشور‌های همسایه به خودی خود می‌تواند پیام آور این موضوع در کل جهان باشد که جمهوری اسلامی ایران بر خلاف تبلیغات دروغین دشمنان کشوری امن و آرام است.

صفایی دلویی با اشاره به ضرورت مقابله با پروژه ایران هراسی، گفت: جمهوری اسلامی ایران این قابلیت را دارد که سالانه پذیرای ۱۰ میلیون گردشگر خارجی به ویژه از منطقه باشد. پس از حضور این مسافران و گردشگران در کشورمان پروژه ایران هراسی به خودی خود ضعیف می‌شود، چرا که این مسافران به مثابه سفیرانی هستند که ایران امن و زیبا را به دنیا معرفی می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شرایط فعلی باید توجه بیشتری به جذب گردشگران از کشور‌های منطقه و رشد و توسعه صنعت توریسم درمانی یا گردشگری سلامت بکند، افزود: توریست درمانی از آن جهت باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد که خوشبختانه در ایران هم زیرساخت‌های خوبی در این حوزه وجود دارد و هم متخصصینی خبره برای ارائه خدمات به مسافران در کشور حضور دارند.

این نماینده مجلس با بیان این که ایران می‌تواند سالانه ۱۰ میلیارد دلار درآمد از حوزه توریسم درمانی کسب کند، ادامه داد: مسافران خارجی می‌توانند با قیمتی بهتر به ایران سفر کنند و از خدمات پزشکی با کیفیت بالا و با بهایی کمتر بهره ببرند؛ بنابراین توریسم درمانی فرصت و رسالتی است که بار اصلی آن بر دوش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

برچسب ها: گردشگری ، ایران ، مسافرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار