هشدار چین در خصوص کاهش زاد و ولد در این کشور

کارشناسان چینی در خصوص کاهش جمعیت و پیامد‌های ناشی از آن در این کشور آسیایی هشدار دادند.

چین به زودی، دیگر پر جمعیت‌ترین کشور جهان نخواهد بود. به گفته جمعیت شناس ها، انتظار می‌رود  در سال ۲۰۲۳، جمعیت هند از جمعیت چین عبور کند. اداره ملی آمار چین از کاهش بی سابقه جمعیت این کشور خبر داد. در واقع، کاهش تولد و افزایش مرگ و میر موضوعی هست که برای وضعیت چین پیش بینی می‌شود.

براساس گزارش فرانس ۲۴، در حال حاضر در زایشگاه‌های چین، تعداد کودکان تازه متولد شده روند رو به کاهشی دارد؛ به طوری که در سال ۲۰۲۲، فقط ۹ میلیون و ۵۶۰ هزار تولد در این کشور به ثبت رسیده است. این در حالی است که روند کاهشی زاد و ولد در این کشور، از سال ۲۰۱۶ آغاز شد و در فاصله زمانی ۶ سال، تعداد نوزادان به نصف کاهش یافته است که این مسئله نمی‌تواند مرگ و میر بیش از ده میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ را جبران کند.

این مسئله به این معنی هست که جمعیت چین کاهش پیدا کرده است. در حالی که سیاست تک فرزندی از سال ۲۰۱۵ تا کنون در چین لغو شده است، اما آثار این سیاست، همچنان در تفکر مردم این کشور نقش بسته است. هزینه بالای تعلیم و تربیت کودکان و تمایل نه چندان زیاد به فرزند آوری در میان نسل جوان، از دیگر دلایل کاهش جمیت چین به حساب می‌آیند.

به گفته کارشناسان، کاهش جمعیت تاثیر عمیقی بر اقتصاد چین و رقابت پذیری این کشور در بازار جهانی خواهد داشت. انتظار می‌رود امسال (سال ۲۰۲۳) هند به لحاظ جمعیتی از چین پیشی بگیرد و به پر جمعیت‌ترین کشور جهان تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۷ دی ۱۴۰۱
کل دنیا باید برای جلوگیری از رشد جمعیت مناطق فقیر و مصیبت زده راهکار بده
جمعیت هند و پاکستان و‌بنگلادش و یمن و افغانستان و اتیوپی و نیجریه و بوتان و کامبوج و کنگو و برزیل و کلمبیا باید کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۸ دی ۱۴۰۱
وهمچنین ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۷ دی ۱۴۰۱
کسی باید جمعیت را زیاد کند که بتواند گاز و آب و برق را برایشان فراهم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۷ دی ۱۴۰۱
اونا اقتصاد قوی دارن و شکم مردمشون رو سیر کردن و به جووناشون بها دادن. مردم چین هم غالبا احساس خوشبختی میکنن. بنابراین منطقیه که برای بقای کشورشون و اجرای سیاست های دولتشون همکاری کنن.
اما ما چی؟ میلیون ها جوون رو افسرده و ناامید و سرخورده کردیم. پس هر چقدر هم تبلیغ کنیم دیگه جوونا حاضر نیستن بلاهایی که سرخودشون اومده رو سر کسی بیارن که از گوشت و خون خودشونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۷ دی ۱۴۰۱
چین و هند و پاکستان باید جمعیتشون تا یک چهارم کم کنن
آخرین اخبار