برنامه ریزی دستگاه‌های مربوطه برای جلوگیری از تنش آبی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از دستگاه‌های مربوطه خواست تا قبل از فصل گرمای سال آینده برای شهر‌هایی از استان که درگیر تنش آبی هستند، برنامه‌‍ریزی داشته باشند.

طهماسب نجفی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در جلسه امروز (اول بهمن) قرارگاه آب کرمانشاه با اشاره به شرایط کم آبی که اکثر نقاط کشور از جمله کرمانشاه با آن مواجهند، گفت : برخی از شهر‌های استان از جمله جوانرود در زمینه تنش آبی وضعیت نامناسبی دارند.

وی با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن راهکار‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای حل مشکل تنش آبی شهر‌های استان، از شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای درخواست کرد برنامه‌های خود در این زمینه را هرچه زودتر ارائه کنند تا بتوان قبل از شروع فصل گرما برای این شهر‌ها چاره‌اندیشی کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه تلاش برای اخذ اعتبارات از منابع مختلف از جمله سفر رئیس جمهور، اعتبارات تنش آبی و ... را برای تامین آب شهر‌های استان ضروری دانست و از دستگاه‌های مربوطه حتی مدیریت بحران استان خواست پیگیر موضوع باشند و عنوان کرد: به دستگاه‌هایی که در زمینه جذب اعتبارات ملی خوب عمل کنند، کمک بیشتری از منابع استانی خواهیم کرد.

نجفی تاکید کرد: هر اعتباری که از منابع مختلف برای استان جذب شود، موضوع تامین آب شرب را در اولویت قرار خواهیم داد.

وی بر لزوم همکاری شهرداری در اجرای پروژه‌های آب از جمله حفر چاه، خطوط انتقال و ... تاکید کرد و افزود: شهرداری نباید به هر دلیلی جلوی اجرای پروژه‌های مرتبط با آب را بگیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.