شکایت نظامیان سودانی متجاوز به یمن از عربستان

صد‌ها نظامی سودانی که در تجاوز به یمن، ارتش عربستان و امارات را همراهی کرده بودند، با مراجعه به دادگاه از فرماندهان خود شکایت کردند.

 همراهی سودان با عربستان و امارات در جنگ عیله یمن یکی از اشتباهات فاجعه بار عمر البشیر رئیس جمهور مخلوع سودان بود. عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی و محمد حمدان دقلو معاون وی هم راه البشیر را ادامه دادند و هزاران افسر و سرباز را برای شرکت در این تجاوز گسیل کردند.

بیش از ۳۰ افسر ارتش سودان و ۳۰۰ سرباز‌ی که در تجاوز به یمن مشارکت داشتند به دادگاه سودان شکایت کردند و دستمزد خود را خواستار شدند. این افراد می‌گویند عربستان سعودی در طول مشارکت آنها در حمله به یمن، بدون هیچ توضیحی از مزد هر افسر، هزار و پانصد ریال و از هر سرباز، هزار ریال کسر کرد. این در حالی است که مقرری این افراد از طرف ارتش سودان هم به طور کامل پرداخت نشده است.

احمد اسماعیل، افسر بازنشسته ارتش سودان در این خصوص گفت: هر بار جلسه گرفتند و بهانه آوردند. اما تاکنون و پول ما را نداده اند. در حالی که ما در یمن تا مرز کشته شدن پیش رفتیم.

او افزود: من می‌دانم آن‌ها ظلم می‌کنند. هم آن‌هایی که در حمله مشارکت داشتند و هم آن‌هایی که حمایت کردند، چون این پرسش مطرح است که اصلا علت این جنگ چیست؟ چه نیازی به این درگیری بود؟

این افسر بازنشسته این چنین از پشیمانی خود می گوید: اشتباه کردیم. مرتکب گناه شدیم. این جنگ فقط تعدادی قربانی از هر دو طرف داشت. اشتباه کردیم اتحاد چاره کار بود. همه ما مسلمان و برادریم.

تجاوز به یمن هر روز روابط نزدیک سودان و یمن را تضعیف می‌کرد و این در حالی بود که مردم سودان از واقعیت ها اطلاعی نداشتند. داستان این افسر که در تجاوز به یمن شرکت داشت تنها یکی از داستان‌های فراوان افسران و سربازان سودانی است که در حمله به یمن مشارکت داشته اند. خلاصه کلام اینکه آن‌ها جز پشیمانی چیزی برای گفتن ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
مزدورهای عوضی رو ببین. اول فکر کردم آدم شدن نگو دنبال مزد بی شرفی خودشون میگردن.
آخرین اخبار