ارژنگ:

اطلاعات طرح فناوران ۲ تا ۲۰ روز آینده تکمیل شود

در جلسه بررسی مشکلات طرح احداث «فناوران۲» شهرکرد مصوب شد، مشاور طرح نیاز‌ها و ضرورت‌های مدنظر جهاد کشاورزی را با هماهنگی صنعت، معدن و تجارت و شرکت تعاونی طی ۲۰ روز در اختیار جهاد کشاورزی قرار دهد.

عبدالعلی ارژنگ امشب در جلسه تعیین تکلیف اراضی فناوران ۲ شهرکرد گفت: احداث فناوران ۲، در محدوده کوره‌های آجرپزی قدیمی جنوب شهرکرد پروسه‌ای طولانی دارد که اقدامات گسترده‌ای از جمله تشکیل تعاونی برای حل مشکلات این محل انجام شده است.

فرماندار شهرستان شهرکرد افزود: در سال‌های اخیر قریب به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر برای دریافت زمین در این محل بدون تشکیل تعاونی ثبت‌نام و مبالغی را نیز واریز کردند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: تا کنون ۲ بخش ۱۴ و ۴ هکتاری برای فاز اول فناوران آماده و زیرساخت‌های آن نیز فراهم شده است.

ارژنگ با بیان اینکه تغییر کاربری ۳۴ هکتار باقی مانده را نیز جهاد کشاورزی باید دنبال می‌کرد، افزود: در بررسی اولیه اراضی موردنیاز ۳۰۰ هکتار اعلام شد.

فرماندار شهرستان شهرکرد افزود:، اما این اراضی جزو مستثنیات است و ظرفیت استفاده از اراضی ملی در این مکان وجود ندارد لذا تصمیم گرفته شد با صدور موافقت‌نامه اصولی از طریق صنعت، معدن و تجارت این کار در دستور کار جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

وی بیان داشت: در دوره ریاست قبلی این سازمان تغییر کاربری اراضی در دستور کار قرار گرفت، اما در حین انجام کار نامه‌ای از شهروندی به بازرسی وزارتخانه جهاد کشاورزی مبنی بر وقوع زمین‌خواری در فناوران ارسال شد و بازرسی پرونده را ۲ بار مورد بررسی قرار داد.

وی در پایان گفت: اخیراً نیز استاندار دستور تسریع پرونده را داده و این جلسه به منظور بیان همه مشکلات و رفع آن‌ها تشکیل شده است.

ارژنگ یادآور شد: اگر امروز اولین جلسه احداث این مجموعه بود قطعاً این مکان انتخاب نمی‌شد چرا که تغییر کاربری اراضی کشاورزی بار مالی سنگینی برای همگان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار