تولیت آستان قدس رضوی:

تروریستی اعلام‌کردن سپاه نشانه خشم اروپایی‌ها است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اقدام پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمایانگر خشم آن‌ها از شکست پروژه اعتراضات دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در جلسه درس فقه حوزه علمیه در بارگاه منور رضوی گفت: عناد و کینه ورزی معاندین و دشمنان ملت ایران همواره در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته و هر روزی به شکلی ظهور و بروز پیدا کرده که این اقدام وقیحانه پارلمان اروپا نیز از این دست اقدامات است.

او شکست توطئه اغتشاشات را از دلایل مهم این اقدام پارلمان اروپا دانست و افزود: دشمنان به اغتشاشات اخیر دل بسته بودند و با خود چنین می‌گفتند که با کمترین هزینه می‌توانیم حکومت ایران را ساقط کنیم. دشمن در اغتشاشات اخیر تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود را به میدان آورد و یک جنگ ترکیبی و پیچیده را به راه انداخت و تصورش این بود که اگر عده‌‎ای بیرون بریزند، مردمی که از شرایط اقتصادی گلایه دارند نیز همراهی خواهند کرد که این محاسبات غلط نشانه عدم شناخت صحیح دشمن از ملت ایران است، زیرا اطلاعات خود را از افراد ضد انقلاب فراری می‌گیرند.

تولیت آستان قدس رضوی شناسایی و اعدام به حق جاسوس انگلیسی را دومین شکست پیاپی و ضربه به حیثیت دشمن دانست و ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی مسلح قانونی، یک جریان انقلابی و نماد ملت ایران است و تحریم یا تروریست اعلام کردن سپاه، به منزله تروریست اعلام کردن یک ملت و کشور است.

مروی بیان کرد: ائتلافاتی که ملت‌های مظلوم منطقه را به خاک و خون می‌کشند و جنایات غیرانسانی رژیم سعودی و بمباران‌ها و کشتار مردم مظلوم فلسطین را توسط اسرائیل غاصب رقم می‌زنند، مصداق تروریست نیستند، اما سپاه پاسدارانی که از امنیت کشور و ملت خود دفاع می‌کند، تروریست است؟

بیانیه پارلمان اروپا مداخله در کشور ماست

مسعود میرزائی شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان  با صدور بیانیه‌ای در خصوص حرکت خبیثانه پارلمان اروپا گفت: معرفی سپاه پاسداران به عنوان یک رکن حاکمیتی و دفاعی ملت و دولت ایران تحت اتهام تروریسم، ضمن آن که نقض مقررات بین المللی از جمله قاعده منع مداخله در امور داخلی دیگر کشور‌ها و احترام به حاکمیت دولت هاست، رویه‌ای تنش زا و خطرناک است که حتما با واکنش قاطع مجلس شورای اسلامی مواجه خواهد شد که عواقب منفی با نهاد‌های وابسته به سازمان‌های نظامی اتحادیه و کشور‌های اروپایی را در پی خواهد داشت و مجلس در این زمینه تدابیر تقنینی دقیقی را طراحی کرده و آن را به جریان انداخته است.

او افزود: تروریستی خواندن نیروی عظیم مردمی سپاه پاسداران، که با به زانو در آوردن و اضمحلال گروهک تروریستی غربی داعش، امنیت را به مردم جهان من جمله مردم اروپا هدیه کرد خود، جنایتی نابخشودنی است که در تاریخ ثبت خواهد شد و این عمل خبیثانه از قواعد حقوقی بین المللی و کنوانسیون‌های حقوق بشر بین الملل مطرود بوده و قابل پیگیری و رسیدگی است.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تحرکات ضد ایرانی اروپا به ویژه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد نظامی رسمی کشورمان هشدار داده بود.

مقامات کشورمان با بیان این که سپاه پاسداران یک نهاد نظامی رسمی کشور به شمار می‌رود، هشدار داده‌اند که تحریم این نهاد، اقدامی غیرقانونی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار