راه روستایی کاکرود در صورت تخصیص اعتبار ایمن سازی می‌شود

معاون اداره کل راهداری گیلان گفت: در صورت تخصیص اعتبار کافی باقیمانده راه روستایی کاکرود در اشکورات رودسر ایمن سازی خواهد شد.

حجت الله عطایی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان پیرو درج مطلبی تحت عنوان «جاده‌ای فاقد حفاظ و خطرآفرین در منطقه کاکرود اشکور» در سرویس شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: باقی مانده محور روستایی کاکرود در صورت تخصیص اعتبار ایمن سازی می‌شود.

او افزود: این راه به علت کوهستانی بودن یکی از محور‌های برفگیر رودسر است که هر ساله در هنگام بارش برف و باران‌های سیل آسا و در پی آن ریزش کوه و جاری شدن روان آب، با گل و لای و سنگ بر بستر راه، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان نسبت به پاکسازی و بازگشایی محور اقدام می‌کند.

به گفته معاون اداره کل راهداری گیلان، با توجه به کوهستانی بودن منطقه و محور‌های روستایی آن، این اداره کل هر ساله بر اساس اعتبارات تخصیصی در کمیته برنامه ریزی شهرستان رودسر این محور را با علائم و خط کشی و ... نسبت به ایمن سازی می‌کند.

عطایی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته با تخصیص اعتبار نسبت به نصب گاردریل در قسمت‌هایی از محور کوهستانی کاکرود اقدام کرده بود، گفت: در صورت تخصیص اعتبار کافی از سوی کمیته برنامه ریزی فرمانداری شهرستان رودسر باقی مانده محور هم ایمن سازی خواهد شد.

او تصریح کرد: همچنین راهداران شهرستان رودسر نسبت به ایجاد گارد خاکی در نقاط پرتگاهی این جاده را جهت جلوگیری از پرت شدن خودرو‌ها به حاشیه ایمن سازی می‌کنند.

به گفته معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، یکی از معایب نصب گاردریل در راه‌های کوهستانی این است که در هنگام پاکسازی مسیر از برف، گل و لای و سنگ حاصل از ریزش کوه و خارج کردن آن‌ها از بستر راه منجر به تخریب گاردریل منصوبه می‌شود.

حجت الله عطایی، معاون اداره کل راهداری گیلان

عطایی گفت: با توجه به شرایط خاص راه‌های کوهستانی پیشنهاد می‌شود رانندگی در آن با احتیاط کامل و سرعت مطمئنه صورت پذیرد تا از بروز حادثه پیشگیری شود.


بیشتر بخوانید


راه روستایی کاکرود در منطقه کوهستانی اشکورات شهرستان رودسر در شرق استان گیلان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.