کسب رتبه برتر پوشش بیمه روستایی در بهار

فرماندار بهار از کسب رتبه برتر پوشش بیمه روستایی این شهرستان خبر داد.

روح الله نباتی گفت: این شهرستان رتبه برتر پوشش بیمه روستایی و عشایری استان همدان را با ضریب پوشش بیمه‌ای بیش از ۱۵ هزار نفر در سال جاری کسب کرد.

او تعداد افراد زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری را در این شهرستان ۱۵ هزار و ۲۰۳ نفر برشمرد و افزود: ۱۵ درصد از این افراد را بانوان و ۸۵ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند که ۸۶ درصد افراد متاهل و ۱۴ درصد مجرد هستند.

فرماندار بهار با اشاره به اینکه ۴۰ درصد جمعیت شهرستان بهار زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار دارند، بیان کرد: بیمه از نقش مهمی در خانوار‌های جامعه به ویژه خانوار‌های آسیب پذیر برخوردار بوده و هدف از پوشش بیمه‌ای کسب رتبه نیست.

نباتی با تاکید بر ارتقا هر چه بیشتر افراد زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری توسط کارگزاری‌ها در حال فعالیت در شهرستان به ویژه بیمه قشر بانوان با ترغیب و تشویق و ارتقا اطلاعات آنان در این رابطه بیان کرد: با هدفگذاری و تلاش مضاعف در ۲ ماه آینده تعداد سهمیه شهرستان در بحث صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری از ۶۰ درصد به ۸۰ تا ۸۵ درصد افزایش یابد.

او بازنشستگی، پرداخت حقوق از کارافتادگی و همچنین بازماندگان را از جمله سه مزیت این بیمه برای جامعه هدف برشمرد و افزود: در این نوع بیمه دولت برای اجرای رفاه و عدالت اجتماعی، نقش کارفرما را دارد و ۷۰ درصد حق بیمه را متقبل می‌شود و ۳۰ درصد حق بیمه باقی‌مانده را مردم پرداخت می‌کنند.

فرماندار بهار گفت: فعالان مشاغل فصلی، رانندگان برون شهری و حمل بار، ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، کشاورزان ساکن شهر، عشایر، روستاییان، شاغلان حوزه صنایع دستی، زنبورداران، کارکنان شرکت‌ها و مراکز وابسته به مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام پزشکی، افراد عضو تعاونی‌ها، مربیان و حافظان قرآن بخشی از جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

در حال حاضر ۱۳۲ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان هستند که از این تعداد هفت هزار و ۴۰۰ خانوار ماهانه مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان دریافت می‌کنند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.