تعطیل کردن مدارس به آموزش و پرورش واگذار شود/ لزوم ساماندهی تقویم آموزشی

وزیرآموزش و پرورش گفت: برای جلوگیری از تعطیلی مدارس؛ تقویم آموزشی و تعطیلات کشور باید ساماندهی شوند.

یوسف نوری‏، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی متوالی مدارس گفت: برای تعطیلی بدون برنامه مدارس باید فکری کرد. ضربه‌ای که تعطیلی مدارس به کشور وارد می کند قابل جبران نیست.

نوری در هزارو بیست و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: برای تعطیل کردن مدارس باید شاخص‌های جهانی را در نظر بگیریم و بهتر است این اختیار به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود.

او افزود: بچه‌ها چطور باید اجتماعی شوند؟ و چطور برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های اجتماعی آماده شوند؟ دانش آموزان باید با چالش‌های اجتماعی مواجهه شوند تا بعداً وقتی در شرایط این چنینی قرار می گیرند، بتوانند تصمیمات درستی بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برای جلوگیری از تعطیلی بدون برنامه مدارس، تقویم آموزشی و تعطیلات کشور باید ساماندهی شوند تا این قدر شاهد وقفه در جریان آموزش و پرورش دانش آموزان نباشیم.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی تقویم آموزشی گفت: یک ماده واحده که تمام جوانب تقویم آموزشی در آن در نظر گرفته شده تهیه و تدوین شود تا آموزش و پرورش مناطق آموزشی خود را بر اساس آن ساماندهی کند.

محمود امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این جلسه گفت: تعطیلی بدون برنامه مدارس به آموزش و پرورش کشور ضربه می زند. هر چند جریان آموزش از طریق فضای مجازی پیگیری می شود ولی هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی گیرد.

وی با اشاره به سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در چند مورد تداخل جدی این سند با وظایف و اختیارات آموزش و پرورش وجود دارد که باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

امانی در ادامه گفت: بر اساس بند ۴ ماده ۶ قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش، بررسی طرح ها و لوایح قانونی مربوط به آموزش و پرورش قبل از طرح در مجلس شورای اسلامی بر عهده این شوراست.

وی افزود: بر همین اساس مجلس طرح ساماندهی تقویم آموزشی را برای اعلام نظر کارشناسی به این شورا ارسال کرده است. این طرح در کمیسیون‌های شورای عالی با حضور افراد صاحب نظر و متخصص امر تعلیم و تربیت مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: این طرح سه بخش دارد یکی دادن اختیار به شورای عالی آموزش و پرورش برای تعیین تقویم آموشی، دوم انعطاف پذیری در سطح استانها برای تعیین تقویم آموزشی متناسب با شرایط و اقلیم هر استان و سوم لغو مصوبات محدود کننده پیشین.

در ادامه این جلسه طرح تقویم آموزشی مورد بحث و بررسی اعضای شورای عالی قرار گرفت و اصلاحات لازم در آن اعمال و برای ارسال به مجلس شورای اسلامی آماده شد. همچنین طرح مدرسه مجازی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت که اعضای شورای عالی تاکید داشتند باید تمامی جوانب این موضوع به طور مشخص و شفاف بیان شود تا بعداً مشکلی برای مردم ایجاد نشود. اعضای شورای عالی این طرح را برای بررسی و کارکارشناسی بیشتر به کمیسیون های شورای عالی عودت دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
زمان ما پنجشنبه ها می رفتیم مدرسه . دهه شصت جمعیت کلاس ها هم زیاد بود.. اما حالا منتظرن تا مدارس را تعطیل کنند در حالیکه این بچه ها هستند که قرار است آینده این کشور را بسازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
والا زمان ما دومتر برف میومد مدرسه ها تعطیل نمیشد اما الان ماشاالله بچه ها نازک نارنجی شدن ، تا یه باد و بارون میاد تعطیل میشن

البته این تعطیلی ها فقط به آموزش و تحصیل و سواد بچه ها ضربه میزنه

مسولین باید در تعطیل کردن مدارس ، مراعات لازم را انجام بدن و به بهانه های کوچک تعطیل نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
مدرسه دولتی پسرم در مقطع ابتدایی همین الان به جز پنجشنبه و جمعه به خاطر نداشتن معلم دوشنبه رو هم تعطیل کردن خیلی از دیگر روزهارو هم به خاطر کم کاری و سواستفاده معلم و مدیران مدرسه نماینده اولیا سر کلاس حاضر میشن اگه به آموزش و پرورش باشه کل سال رو دوست دارن مثل زمان کرونا تعطیل باشن و والدین به بچه ها درس بدن
Iran (Islamic Republic of)
زارعی
۰۷:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
نظر به اینکه چند ماه دیگه امتحان کنکور برگزار میشود نیاز هستش دانش آموزان سال آخر دبیرستان ها به سرکلاس برن منتها با رعایت موارد بهداشتی مانند زدن ماسک و نیاز هستش خانواده همکاری کنن امسال کلا" 39 روز مدارس باز بود مابقی تعطیل بوده از طرفی تمامی موسسه های خصوصی باز بودن و دانش آموزان سر کلاسها حضور دارن ولی مدارس دولتی ها تعطیل بوده از وزیر آموزش وپرورش استدعا داریم حداقل سال آخر دبیرستانها را تعطیل نکنن
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۷:۴۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
ای کاش در همه چیز شاخص های جهانی را در نظر میگرفتید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
دانش آموزانی که سابقه بیماری تنفسی دارند .. اگر این آب و هوا برای آنها مشکل درست کند.. آموزش و پرورش مقصر است .. پس اختیار را به آموزش پرورش بدهید کسی که میگوید چاره فقط تعطیل نیست راه حلی زا هم در میان میگذارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
عشق کنن معلما با این تعطیلات . بچه های ما که هیچی یاد نمیگیرن. معلما و مدیران هم از خدا خواسته دنبال شغل آزاد بعد میگن چرا حقوق ما کمه ؟ اصلا هستید که حقوق میخواهید. واسه شهریه گرفتن از بچه ها پافشاری دارید ما دهه شصتیا بدبخت بودیم روز جمعه هم برای ما کلاس تقویتی میذاشتن پنجشنبه که دیگه پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
مدارس از کمترین امکانات گرمایشی و بهداشتی محروم هستند و عدالت آموزشی وجود ندارد ولی وزیر آموزش و پرورش دنبال حاشیه است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
وزیر آموزش و پرورش صلاحیت اداره آموزش و پرورش را ندارد حالا در کاری که به ایشان مربوط نیست دخالت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار امیر کبیر
۲۳:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
خیلی نظام آموزشی ما برنامه های درستی داره که حالا میخوان تعطیلات و... به آموزش پرورش بسپارند.الان خود این آقای وزیر که میگه بچها رو باید با چالش ها روبه رو کرد تا در آینده بتونند درست تصمیم گیری کنند ،آیا خودش که مدعی این قضیه هست تا الان تونسته یتصمیم درست بگیره،آیا اصلا خبر داره برخی از مدارس مناطق ۱ برخی استان ها در این فصل سرما سیستم‌گرمایشیشون معیوب و بچهای دوره ابتدایی دارن در این سرما سر کلاس حاضر میشن،آیا فراموش کرده که همین یکی دو ماه اخیر آنتی بیوتیک در کشور نبود و چقدر برای درمان بچها مردم تو داروخانه ها به این در و آن در میزدن،حالا اگه یه بچه یسرماخوردگی کوچیک بگیره علاوه بر هزینه های درمانی بالا با کمبود دارو هم مواجه هست،ابا این حرف عاقلانه هست که میگه بچها ماسک بزنن تا مریض نشوند،یکی نیست بگه آقای به اصطلاح عقل کل خودت در طول روز چند ساعت میتونی اون ماسک رو روی صورتت نگهداری که از بچها این توقع رو داری.خدا یذره به این مسئولین ما عقل کامل بدی ما دیگه ازت چیزی نمیخوایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
با این تصمیم به سمت استیضاح نزدیک می شوی، خود کرده را تدبیر نیست، گل پسرت دستور دایر کردن مدارس می دهد؟! چرا با جان مردم تو این سرما بازی می کنی؟! سلامتی نباشد تعلیم و تربیت چه فایده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۲۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
دوست عزیز بنده نمیدونم سن جنابعالی رو ، زمانی که ما مدرسه می رفتیم حودو 1 متر برف میبارید ولی مدارس تعطیل نمیشد ،آلان قبل از اینکه برف بیاد بچه ها انتظار دارن مدارس تعطیل بشود به خدا دانش آموزان بیسواد شدن ، افرادی که مایه دارهستن بچه هاشون تو مدارس خصوصی ادامه تحصیل میدن ولی بچه های ما بیسواد، فرداکه امتحان کنکور برگزار بشود نتیجه تعطلیلات مشخص میشود لذا تعطلیلی مدارس راه حل نیست انتظار داریم برای دانش آموزان دبیرستانی فکر اساسی بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
سلام
از این آقای محترم در مورد عدالت آموزشی سوال کنید که چرا به قانون اساسی کشور عمل نمی کنند.
اصل 3 و اصل 30 را چرا رعایت نمی کنند.
چرا باید بیست و چندی نوع مدرسه باید در کشور باشه.

ممنون میشم پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
برای حقوق معلمام شاخص جهانیو در نظر بگیر!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
تعطیلات ۱۵ روزه زمستانی را مصوب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
نوری تو اگه خیلی مدیری
بعد از ۴ ماه تحصیلی ابلاغ معلمان حق التدریس رو بزن و بدهکاری های سال قبل تحصیلی را بده
نصف مطالب درسی هم اگه خونده نشه به نفع دانش آموز هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
کاش اینقدر که نگران تعطیلی مدارس هستید نگران سرانه مدارس وارتقای مدارس کشور بودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
وزیر آموزش و پرورش=استیضاح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
نمیدونم چرا بعضی از مسولین و مردم به دنبال تعطیلی مداوم مدارس هستند؟!!!

واقعا دوست دارید در آینده با یه قشر بی فرهنگ و بی سواد روبرو بشید؟؟؟؟

جامعه ای که علم نداشته باشد ، فرهنگ هم ندارد
آخرین اخبار