تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان ۳ هزار قطعه فلامینگو مهاجر شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: کارشناسان این اداره در پایش‌های خود دسته‌های بزرگ از فلامینگو‌های مهاجر که تعدادشان به ۳ هزار قطعه می‌رسد، در تالاب «دورگه‌سنگی» این شهرستان مشاهده کردند.

اکبر قایمی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: هر سال در این فصل فلامینگو‌های مهاجر از دریاچه ارومیه به سمت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه از جمله تالاب «دورگه‌سنگی» نقده مهاجرت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این پرندگان مهاجر مدتی را در تالاب «دورگه‌سنگی» به استراحت و تغذیه پرداخته و سپس کوچ خود را به مناطق جنوبی‌تر ادامه می‌دهند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نقده با اشاره به آغاز آبگیری تالاب «دورگه‌سنگی» از رودخانه «گادر» گفت: هم اکنون ۶۰ درصد از مساحت این تالاب احیا شده با توجه به حق‌آبه آن از این رودخانه، آبگیری تا احیای کامل ادامه خواهد داشت.

قایمی با بیان اینکه تالاب «دورگه‌سنگی» برای احیای کامل به ۱۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد، افزود: احیای تالاب‌ها پس از تامین آب شرب در اولویت بعدی قرار دارند.

تالاب بین المللی دورگه‌سنگی (سیران گلی) به مساحت ۷۳۵ هکتار در یک کیلومتری سه راهی محمدیار و در حوضه آبریز رودخانه «گدار» قرار گرفته است و با جریان‌های این رودخانه و رواناب‌های ناشی از بارش بر سطح حوضه آبریز تغذیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.