استاندار سیستان و بلوچستان:

ورزشکاران شهید با تشخیص به موقع جان خود را فدای آرامش جامعه کردند

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: ورزشکاران شهید با بصیرت و تشخیص به موقع به پیام امام راحل (ره) لبیک گفته و جان خود را فدای تأمین آسایش و آرامش جامعه اسلامی کردند.

  محمد کرمی در هشتمین یادواره شهدای ورزشکار شهرستان زاهدان که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و روز «زاهدان من» در محل سالن اجتماعات موزه دفاع مقدس مرکز سیستان و بلوچستان، برگزار شد گفت: شهدا اجازه ندادند پرچم ایران پایین بیاید و ورزشکاران نیز به دنبال برافراشته شدن پرچم ایران اسلامی هستند.

وی ادامه داد: ورزشکاران شهید با بصیرت و تشخیص به موقع سکوی قهرمانی و میادین رقابت را کنار گذاشته و به پیام امام راحل (ره) در مسیر حق لبیک گفته و جان خود را فدای تأمین آسایش و آرامش جامعه اسلامی کردند.

وی با بیان این مطلب که یکی از مهمترین سیره‌های شهدا فعالیت شبانه روزی برای توسعه ورزش جوانان بود، بر توسعه اخلاق در ورزش تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت ورزش، انتظار می‌رود به منظور حفظ شادابی و سلامتی در جامعه به این بخش توجه ویژه شود تا با توسعه این فرهنگ زمینه نزدیکی انسان به خدا، تعادل جسم و جان، آمادگی جسمانی، نشاط و شادابی افراد فراهم شود.

تجلیل از خانواده ۶۰ شهید ورزشکار

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر زاهدان نیز در این مراسم گفت: نخستین یادواره شهدای ورزشکار استان، سال ۹۱ برگزار شده و امسال هشتمین یادواره برگزار و از ۶۰ خانواده معظم شهید استان تجلیل به عمل آمد.

عباس شیبک افزود: این یادواره از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری زاهدان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شبکه هامون، تیپ ۱۸۸ زرهی ارتش، اداره ورزش و جوانان شهرستان زاهدان، سپاه سلمان و با همکاری خانواده شهدا برگزار شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که شهدا و رزمندگان شجاعانه در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل جنگیدند در پشت جبهه در حوزه ورزشی هم برای حفظ و سلامتی خود و جامعه و سرافرازی ایران اسلامی نهایت تلاش را کردند و قدم‌های مثبتی برداشته‌اند از این رو یکی از اهداف برگزاری این یادواره معرفی الگوهای ورزشی به ورزشکاران و جامعه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار