سهمیه آب مردم اراک از سد کمال صالح ۳۰ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: میزان سهمیه آب آشامیدنی مردم اراک از سد کمال صالح با توجه به فصل سرد سال و استفاده کمتر از آب، ۳۰ درصد کاهش یافت.

«عزت‌الله آمری» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: هرساله با آغاز فصل سرد سال، میزان سهمیه از سدکمال صالح اراک از ۹۰۰ تا یک‌هزار لیتر برثانیه و در تابستان از یک‌هزار و ۱۰۰ تا یک‌هزار و ۲۰۰ لیتر برثانیه کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: این وضعیت به خاطر کاهش منابع آبی و ذخیره آب در پشت سد در طول سال توسط شرکت آب منطقه‌ای مدیریت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: کاهش سهمیه سدکمال صالح موجب کاهش کیفیت آب می‌شود که برای رفع این معضل، آب و فاضلاب استان با ترکیب آب از چاه‌های اضطراری، کیفیت و کمبود را جبران می‌کند.

آمری افزود: اکنون مخزن سدهای استان وضعیت مطلوبی ندارند و لازم است مردم با مدیریت مصرف برای گذر از شرایط فعلی همکاری کنند.

وی بیان کرد: امسال بارش‌های خوبی به ویژه برف ثبت شده است که با گرم شدن هوا و ذوب ناشی از آن و همچنین بارندگی‌هایی که هواشناسی تا پایان سال پیش بینی کرده، وضعیت سدهای استان مطلوب خواهد شد.

استان مرکزی ۲ سد بتونی دارد که ظرفیت ذخیره آب در مخزن سد کمال صالح اراک ۹۶ میلیون مترمکعب و ظرفیت مخزن ذخیره آب سدالغدیر ساوه نیز ۲۷۶ میلیون مترمکعب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.